Någon som handlat från www.reuter-badshop.de eller www.megabad.com?
Är främst intresserad att höra kommentarer kring Reuter Badshop!
Har frakten fungerat bra till Sverige?
Något man bör tänka på vid köp från Tyskland?

Funderar på Duravits porslin.

Vi köpte ett handfat från reuter-badshop. Allt fungerade smärtfritt trots att vi strulade under beställningen, de var snabba att svara via mail om man hade frågor.
Fint var det oxå ;)

Det lät ju bra, fler som det fungerat bra för?

Hemmakatten
Vi har handlat allt vårt porslin, toaletter, duschar och kranar mm från Megabad. Det har inte varit några problem. Det enda var att ett par saker vi skulle ha inte fanns på lager, så leveranstiden blev lite längre. För oss gjorde det ingenting eftersom vi beställde i god tid, men det kan kanske vara bra att tänka på för andra. Besparingen för oss var ca 40% jämfört med att handla i Sverige och eftersom vi handlade ganska mycket, blev det mycket pengar vi sparade.

Vi tittade också på Reuter Badshop, men sammantaget blev det billigare för oss att köpa från Megabad. Dessutom har Megabad engelsktalande personal i sin kundtjänst som var mkt trevliga, vilket också bidrog.

Att bara köpa en enstaka tung sak (tex toastol) tjänasr man inte så mkt på eftersom frakten blir oproportioneligt hög.

Redigerat:
Vi har tänkt att köpa saker till åtminstone ett badrum i alla fall.

Hur lång blev leveranstiden då det inte fanns på lager?

Hemmakatten
Oj, kommer inte riktigt ihåg. Vi köpte som sagt för ganska mycket pengar och det vi behövde snabbt var 2 st Geberit inbyggnadsställningar för vägghängd toa (för att snickaren skulle kunna slå igen väggen). Dessa skickade megabad i en separat försändelse veckan efter beställningen (utan att debitera extra frakt). Resten kom nog 4-5 veckor efter beställning (är lite osäker på tiden).

Hej
Får jag låna tråden lite och fråga vad frakten från Tyskland kostar?

Babbo skrev:
Hej
Får jag låna tråden lite och fråga vad frakten från Tyskland kostar?
Dom har en fraktberäknare på megabads hemsida.

Är det någon form av standardmått på anslutningar på t.ex. vatten in och avlopp ut? Tänker så att det passar med det vi har här i Sverige

R
Enda problemet med att handla i tyskland är att man får ingen svensk bruksanvisning. Behöver man support får man inget. Funkar tex inte spolningen så är det kört. Visst blir det billigare men det man får tänka på om något går galet så kan hela den rabatten ätas upp av hantverkare.
Jag skulle föreslå att handla i Sverige då vet man att man får support om något inte stämmer. Det finns ju möjlighet att handla i Sverige och få ändå bra priser om man vet hur.

Hur är det med c/c mått på tex blandare. Visst är det c/c 1600 europeisk standard? Då borde det völ vara c/c 1600mm på det från tyskland också....

Bruksanvisningsspråk beror mycket på tillverkaren. T ex Geberits instruktioner är helt språklös bildmanual, Hans Grohe hade även på engelska. Vill man verkligen ha på svenska så brukar det ju oftast finnas en pdf på tillverkaren eller generalagentens sida. Standard c/c på blandare är nog snarare 150 cm och Sverige är lite mer udda med 160. Men det finns ju både blandare och fästen till 150 i Sverige också.

Har köpt Hansgrohe från Megabad. Som tidigare nämnts så är det lång leveranstid för vissa saker, 14-24 arbetsdagar har jag för mig de sa (Och blev strax över 20).

Men allt fungerade smärtfritt och fick snabba och bra svar av deras kundtjänst. Engelska bruksansvisningar fanns med, svenska finns på hansgrohes hemsida.

Mått på andra saker då, röranslutningar, fungerar det här i Sverige?
Det är ett helt nytt badrum, så det ska inte passa ihop med något befintligt.
Eller kommer vvs:aren att få spel på mig? ;-)

Min vvs.are fick inte spel på mig, allt passade och jag är toknöjd med megabad, fungerar kanon.
har handlat två ggr, badkar, blandare, vask, duschgrejor mm. mycket hansgrohe.

ska du köpa billig "skit" så gör det i svedala ifall det krånglar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.