Vi har idag väntat ca tre månader på vår bänkskiva från Stenskivor.se

Montering skulle ske idag men de kom aldrig, ”bilen” gick sönder.
Alla referenser på deras hemsida är positiva men vi är just nu besvikna och ser fram emot vatten och vask i köket och mindre hämtmat och grillat.

Har vi bara haft otur…. ?

D
Hur gick det Thomas?

Vi hade oflyt med dålig yta på en mattslipad granitskiva från dem. De kom och gjorde en efterbehandling men det blev inte mycket bättre. Till slut så bytte de alla tre skivorna och det blev kanon. Perfekt yta, bra, nästan osynlig skarv. Tog dock lite tid men när allt var klart så blev det super. Inget bråk, bara diskussion om hur problemet skulle lösas.

Gissar mer på otur och kanske dålig kommunikation från deras sida?

MVH,

D
Men hade du betalat 100 procent innan du upptäckte felen?

• Gilla
Monkan74
  • Laddar…
T Thomas Jönsson skrev:
Vi har idag väntat ca tre månader på vår bänkskiva från Stenskivor.se

Montering skulle ske idag men de kom aldrig, ”bilen” gick sönder.
Alla referenser på deras hemsida är positiva men vi är just nu besvikna och ser fram emot vatten och vask i köket och mindre hämtmat och grillat.

Har vi bara haft otur…. ?
OM de hade kommit idag, är det inom den utlovade leveranstiden, eller var de sena redan innan bilen gick sönder? Sådant kan ju faktiskt hända, det är när sådana ursäkter kommer efter 18 andra bortförklaringar, man tappar tålamodet.

Derbyboy:​

Ja, mot allt bättre vetande. De monterades mitt i vintern så de var kalla vilket medförde att de blev väldigt immiga när de kom in, tog väl ett dygn innan jag upptäckte hur illa det var. Gissar att sliperiet hade dåligt skär eller liknande för det var ganska jämt över hela skiva med rispor.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Men du hade alltså betalat allt men de försökte ändå fixa felen. Det tyder ju ändå på att det finns lite seriositet.

Ja hur gick det, rent allmänt inte helt nöjda med kommunikation, uppföljning osv.
I det stora hela så ser bänkskivan ut som förväntat men montering blev sådär och kändes stressad. Skulle varit mer kritisk vid montering men var på något sätt bara glad när den var på plats.
Orkade inte bråka om fakturan heller. Jobbar själv inom kundservice B2B och vi skulle aldrig kunna bemöta kunder på B2C ”sättet” om ni förstår hur jag menar.

D
Har just nu mailkontakt med en del leverantörer, bl stenskivor.se och tycker den firman sköter sig bäst vad gäller kommunikation.

Många andra firmor kräver nära nog 100 procent förskottsbetalning och dessutom står det i flera firmors villkor att ev tvist ska avgöras i Estland med estnisk lag. Känns sådär.

D Derbyboy skrev:
Men du hade alltså betalat allt men de försökte ändå fixa felen. Det tyder ju ändå på att det finns lite seriositet.
Ja, de var till fullo betalda. De hade någon knepig betaltjänst där man fick en länk. Kändes inte helt 100, men jag chansade och det gick vägen. OCH De fixade felen i efterhand, om än det tog lite tid att komma på återbesök och sedan tillverka nya. Det gjorde ju att jag kunde inte fortsätta med köket, ex. kakla ovanför bänkskivan m.m. så där rök ett antal veckor.

Skulle ändå rekommendera dem då de löste problemet seröst.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Funkade kanonbra hos mig, kan absolut rekomendera dom.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Funkade kanonbra hos mig, kan absolut rekomendera dom.
Det låter bra! Fick en offert av dem och det skulle gå på 32 000 sek och Granitkungen 53 000 sek för exakt samma. Förstår någon varför det är så pass stor skillnad? Det är en keramikskiva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.