9 559 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Erfarenhet av Jotun Visir / Drygolin
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Känner mig hoppfull 
När man grundar med Jotun Visir Klar, ska man i något skede torka av grundolja som inte torkat in, eller gör det inget att det är lite smått klibbigt på vissa ställen efter två dygn? Jag har slipat ned till trärent. Misstänker att trät är rätt så mättat sedan tidigare, eller så är det bara väldigt hårt/tätt då det är senvuxet virke.
När man grundar med Jotun Visir Klar, ska man i något skede torka av grundolja som inte torkat in, eller gör det inget att det är lite smått klibbigt på vissa ställen efter två dygn? Jag har slipat ned till trärent. Misstänker att trät är rätt så mättat sedan tidigare, eller så är det bara väldigt hårt/tätt då det är senvuxet virke.
Låter bra!
Jag har målat 1 gång med Visir, och 4 gånger med Drygolin. Väntat 2 dagar mellan varje strykning och omgivande temperatur på 25 grader.
Det är rena drömmen att jobba med Drygolin, herregud så fint den flyter ut, det är målerikärlek på riktigt. Om någon annan läser detta och inte har erfarenhet av dessa produkter så kan jag säga att det luktar mycket starkt och det är A & O med ventilation om det skulle lukta in i huset. Jag har satt papp som jag tejpat på insidan av fönsterkarmen men det luktar ändå. Fick försegla hela rummet med tejp runt dörr och karm.
Jag har målat 1 gång med Visir, och 4 gånger med Drygolin. Väntat 2 dagar mellan varje strykning och omgivande temperatur på 25 grader.
Det är rena drömmen att jobba med Drygolin, herregud så fint den flyter ut, det är målerikärlek på riktigt. Om någon annan läser detta och inte har erfarenhet av dessa produkter så kan jag säga att det luktar mycket starkt och det är A & O med ventilation om det skulle lukta in i huset. Jag har satt papp som jag tejpat på insidan av fönsterkarmen men det luktar ändå. Fick försegla hela rummet med tejp runt dörr och karm.
Jag tycker inte att det luktar särskilt starkt. Möjligen kan man uppleva det så om man inte har erfarenhet av naftaburen färg, men jämfört med en del äldre färger så är det typ luktfritt.S spaxx skrev:Låter bra!
Jag har målat 1 gång med Visir, och 4 gånger med Drygolin. Väntat 2 dagar mellan varje strykning och omgivande temperatur på 25 grader.
Det är rena drömmen att jobba med Drygolin, herregud så fint den flyter ut, det är målerikärlek på riktigt. Om någon annan läser detta och inte har erfarenhet av dessa produkter så kan jag säga att det luktar mycket starkt och det är A & O med ventilation om det skulle lukta in i huset. Jag har satt papp som jag tejpat på insidan av fönsterkarmen men det luktar ändå. Fick försegla hela rummet med tejp runt dörr och karm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden