Då jag tidigare aldrig köpt färdigmålat virke så vetskap inte vad jag ska förvänta sig. Vi skulle byta vindskivor på huset och såg att det gick att köpa färdigmålade vindskivor i 8 m längder vilket passade oss perfekt då vi slapp både skarva samt måla. Virket var inte billigt, strax över 6000 kr betalade vi för 8 brädor.
bifogar lite bilder på de en liten del av skador och defekter vi hittade efter att ha packat upp dem, pga dem fick vi måla dem igen två gånger vilket vi inte hade räknat med men som sagt vet jag inte vad man kan förvänta sig av färdigmålat virke. Efter att ha målat dem samt noga valt vart vi kapat dem så blev resultatet i slutändan ok men med tanke på priset känner jag mig inte nöjd med varan.
Har mailat bygghandlaten men ej fått svar (2 veckor sen nu) annat än att senans återkomma vilket de inte gjort.
bifogar lite bilder på de en liten del av skador och defekter vi hittade efter att ha packat upp dem, pga dem fick vi måla dem igen två gånger vilket vi inte hade räknat med men som sagt vet jag inte vad man kan förvänta sig av färdigmålat virke. Efter att ha målat dem samt noga valt vart vi kapat dem så blev resultatet i slutändan ok men med tanke på priset känner jag mig inte nöjd med varan.
Har mailat bygghandlaten men ej fått svar (2 veckor sen nu) annat än att senans återkomma vilket de inte gjort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plankorna var inplastade med vit skyddsplast och skadorna fanns innanför plasten. Var flera kvistutslag samt vågigt sågat någonstans. Då jag var beroende av hjälp för att få upp dem så hade jag bestämt med en snickare kompis som veckan därpå flyttade till ett renoveringsobjekt dvs tid för att hjälpa till så fanns inte. Därför fanns omleverans på kartan för de skulle komma en vecka för sent och då stod jag där själv. Därför var jag tvungen att göra vad jag kunde för att försöka lösa situationen och då virket kom på torsdagen och vi monterade dem på lördagarna så var det tajt att hinna måla.
Knivigt läge. Utan att ge brädgården möjlighet att fixa problemet är det ju lite svårt att "kräva" något. Men vädja om prisavdrag borde fungera om de är lite kundorienterade. Men tipset är att gå in med en konstruktiv syn.T tpsoft skrev:Plankorna var inplastade med vit skyddsplast och skadorna fanns innanför plasten. Var flera kvistutslag samt vågigt sågat någonstans. Då jag var beroende av hjälp för att få upp dem så hade jag bestämt med en snickare kompis som veckan därpå flyttade till ett renoveringsobjekt dvs tid för att hjälpa till så fanns inte. Därför fanns omleverans på kartan för de skulle komma en vecka för sent och då stod jag där själv. Därför var jag tvungen att göra vad jag kunde för att försöka lösa situationen och då virket kom på torsdagen och vi monterade dem på lördagarna så var det tajt att hinna måla.
Hade liksom inget val då tiden inte fanns och resultatet blev helt ok men hade inte tänkbar med att lägga 3 l färg på det. Sen har jag ingen erfarenhet av vad man kan förvänta sig, köpte grundmålat virke på byggmax till ett annat projekt i veckan och det virket hade inte alls denna typ av sidor men nu valde jag iofs plankor själv.
kan de ge mig en viss reduktion av priset typ motsvarande färgen eller liknande så skulle jag känna mig relativt nöjd. Men vi får se vad de återkommer med om de återkommer.
kan de ge mig en viss reduktion av priset typ motsvarande färgen eller liknande så skulle jag känna mig relativt nöjd. Men vi får se vad de återkommer med om de återkommer.
Klicka här för att svara