Hej.
Nån som har erfarenhet av Dyckertpistol BNX50 18V Rapid? Måste man använda Rapids dyckerts eller kan man använda andra tillverkares dyckerts också? Är helt ny på spik/dyckertpistoler. Ska spika panel är det tänkt. Har batterier som passar till Rapid så därför ligger det nära till köp av en sådan.

/M

Redigerat:
D dalkarl skrev:
Hej.
Nån som har erfarenhet av Dyckertpistol BNX50 18V Rapid? Måste man använda Rapids dyckerts eller kan man använda andra tillverkares dyckerts också? Är helt ny på spik/dyckertpistoler. Ska spika panel är det tänkt. Har batterier som passar till Rapid så därför ligger det nära till köp av en sådan.

/M
Bör funka fint med vilken 18G dyckert som helst.

Panel, är det vägg eller tak som du spika?

• Gilla
dalkarl
  • Laddar…
Är ytterpanel jag ska sätta upp. Har insett efter lite googlande att dyckert kanske inte är den rätta sorts spiken för det. Så kanske slutar med att jag skruvar upp det istället.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nä, den där är inte för panel.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D dalkarl skrev:
Är ytterpanel jag ska sätta upp. Har insett efter lite googlande att dyckert kanske inte är den rätta sorts spiken för det. Så kanske slutar med att jag skruvar upp det istället.
Att skruva upp ytterpanel låter som det kanske sämsta av möjliga alternativ. Vid närmare eftertanke är det nog sämre att limma men poängen kvarstår.
Hammare och spik är annars ett beprövat och bra sätt.

Måste ju använda elverktygen. Hammare är för primitivt :-) Men spikning är såklart även det ett alternativ.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.