3 432 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Erfarenhet av Byggmax "Vikbart dörrparti Vinter"
Hej,
Vi håller på att planera bygget av ett isolerat uterum. Vi tänkte sätta ett vikparti i ena sidan (ca 280 cm). Någon som har erfarenhet av Byggmax "vinter" vikparti? Frågade på Byggmax om det fanns någon demo/visning av dem, men det fanns det såklart inte
Vi håller på att planera bygget av ett isolerat uterum. Vi tänkte sätta ett vikparti i ena sidan (ca 280 cm). Någon som har erfarenhet av Byggmax "vinter" vikparti? Frågade på Byggmax om det fanns någon demo/visning av dem, men det fanns det såklart inte
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 697 inlägg
Jämför jag Byggmax med lokala Woody så är det bättre utbud på Woody men många varor är samma och då är priserna på Byggmax 20-50% billigare.
I Byggmax fall är det stora kvantiteter, litet utbud, inget beställningssortiment utöver det som finns på hemsidan, samt att de har ingen personal som kan svara på frågor.
Oavsett, vikpartiet ser intressant ut, även jag hoppas på mer info!
I Byggmax fall är det stora kvantiteter, litet utbud, inget beställningssortiment utöver det som finns på hemsidan, samt att de har ingen personal som kan svara på frågor.
Oavsett, vikpartiet ser intressant ut, även jag hoppas på mer info!
Har just använt Byggmax mineralullsisolering i rullar.I Itaka skrev:
Avråder bestämt från denna produkt!
*95 mm nominell tjocklek varierar mellan 25 och 100 mm INOM SAMMA RULLE!
*45 mm nominell tjocklek varierar mellan 0 och 75 mm INOM SAMMA RULLE!
*Irriterar luftrören oerhört mycket mer än andra sorters mineralull.
*"Lös" i konsistensen och omöjlig att skära. Klippa med sax går skapligt.
* Bedömer isolerförmågan som "varierande" och "oförutsägbar".
Som sagt: PRISVÄRT! Kvaliteten lika låg som priset (om inte lägre).
Slutligen: Svärsonen fick uppleva Byggmax "personalpolicy" på nära håll.
Fick jobb och många uppskattande kommentarer från cheferna, men när provanställningens 6-månadersgräns närmade sig så "upptäckte" man en flera år gammal, irrelevant betalningsanmärkning-
Så han ersattes med en annan med nya 6 månaders lönebidrag från staten.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 697 inlägg
Bra att veta!
Klicka här för att svara