Byggahus.se

Erfareheter altanbelysning

1. D
    Medlem · VästraGötaland · 416 inlägg

doubleH

Medlem
    Bygger altan/trädäck för vedeldad badtunna.
    Frugan vill ha infällda spot’ar runt kanterna på däcket.
    Däcket ligger nere vid vattnet och vi har inte ”fast” el där utan jag kommer att dra en 25m förlängningskabel till närmaste byggnad när tunnan skall fyllas/användas så det blir ingen avancerad ljus-installation.
    Nån som har erfarenheter/omdöme att ge för den här produkten?
    https://spotiled.se/utebelysning/altanbelysning/10-pack-altanbelysning-spectrum-10-x-0-5w-lightson/
    Eller kanske kan tipsa om nåt bättre (men inte svindyrt)...

2. E
    Medlem · Skåne · 8 905 inlägg

etompau

Medlem
    Min uppfattning är att dessa spottar bara lyser rakt upp. Är det mörkt runt tunnan och däcket skulle jag valt något annat.
    Nu vet vi inte hur det ser ut runt tunnan, men sitter där något räcke eller finns någon vägg hade jag letat efter några spottar som kan väggmonteras och lysa ner mot markytan och kan vinklas efter behov.

3. D

doubleH

Medlem
    Däcket är 20cm högt så inget räcke.
    Frugan vill absolut inte ha någon belysning som är väggmonterad (blir bara en skärmvägg bakom tunnan för att hänga upp badrocken och dölja ett litet vedförråd) då det riskerar att ”störa utsikten” ut över vattnet.

4. D

doubleH

Medlem
    Väldigt klent med svar...
    Borde finnas massor med erfarenheter runt altanbelysning mtp hur poppis det verkar vara att både bygga och illuminera altaner och trädäck.

5. L
    Medlem · Västra Götaland · 15 inlägg

Loni3

Medlem
    • Laddar…
  6. L
    Husägare · Stockholm · 511 inlägg

Luddis_1

Husägare
    • Laddar…
  7. Axbard_89
    Husägare · Kristinehamn, Värmland · 145 inlägg

Axbard_89

Husägare
    Hur länge har du haft dem? Jag funderar på om man ska köpa billigare på typ jula eller dyrare "märkes" men de kostar ca 1200/10 pack..

8. L
    Medlem · Västra Götaland · 15 inlägg

Loni3

Medlem
    Jag har haft dom i lite över 1 år. Fick tipset av min granne som har likadana, dom har haft sina i flera år utan problem.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.