Bygger altan/trädäck för vedeldad badtunna.
Frugan vill ha infällda spot’ar runt kanterna på däcket.
Däcket ligger nere vid vattnet och vi har inte ”fast” el där utan jag kommer att dra en 25m förlängningskabel till närmaste byggnad när tunnan skall fyllas/användas så det blir ingen avancerad ljus-installation.
Nån som har erfarenheter/omdöme att ge för den här produkten?
https://spotiled.se/utebelysning/altanbelysning/10-pack-altanbelysning-spectrum-10-x-0-5w-lightson/
Eller kanske kan tipsa om nåt bättre (men inte svindyrt)...
623 läst · 7 svar
623 läst
7 svar
Erfareheter altanbelysning
-
-
2 nov 2020 16:25 #2
Min uppfattning är att dessa spottar bara lyser rakt upp. Är det mörkt runt tunnan och däcket skulle jag valt något annat.
Nu vet vi inte hur det ser ut runt tunnan, men sitter där något räcke eller finns någon vägg hade jag letat efter några spottar som kan väggmonteras och lysa ner mot markytan och kan vinklas efter behov. -
2 nov 2020 16:33 #3
Frugan vill absolut inte ha någon belysning som är väggmonterad (blir bara en skärmvägg bakom tunnan för att hänga upp badrocken och dölja ett litet vedförråd) då det riskerar att ”störa utsikten” ut över vattnet. -
4 nov 2020 11:30 #4
Väldigt klent med svar...
Borde finnas massor med erfarenheter runt altanbelysning mtp hur poppis det verkar vara att både bygga och illuminera altaner och trädäck. -
30 jan 21:26 #5
Jag köpte min altanbelysning på Jula, liknande den du visade men ett helt annat pris. Tror det va 399 eller 499 kr för 10-pack. Jag är jätte nöjd med dom.
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in- Laddar…
-
30 jan 21:34 #6
Köpte mina från cosa 45 via molectric. Tuffar på såhär 6år senare utan problem, lite svårt att lysa genom snön dock.
Som nämnts tidigare, bäst blir det när dom belyser något typ räcken lr vägg.
https://molectric.com/cosa-45-decklight/947-10-st-cosa-45-decklight-komplett-varmvit.html- Laddar…
-
Axbard_89
Husägare- Kristinehamn, Värmland
- Villa, 10-talet
- Medlem okt 2018
- 145 inlägg
- 56 gillningar
- 21 bilder
30 jan 22:03 #7 -
30 jan 22:52 #8
Jag har haft dom i lite över 1 år. Fick tipset av min granne som har likadana, dom har haft sina i flera år utan problem.
- Laddar…