3 957 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Erbjudandet från XL-BYGG
Hej
Såg av en slump att XL-BYGG har en Hitachi skruvdragare för 1695 sek.
Är detta samma modell som blivit rekommenderad tidigare här på forumet?
DS 14 DSAL.
Lätt och kompakt borrskruvdragare.
13 mm låsbar snabbchuck, steglös höger
/vänstergång
22 momentinställningar + borrfunktion.
Utrustad med integrerad LED belysning, praktisk
bälteskrok och handledsrem.
2 st 3,0 Ah Li
ion slidebatterier ingår, snabbladdare,
endast 40 minuter, och ficklampa. Rek. ca pris 3 495
Tittade lite snabbt här innan jag skrev men såg inget om detta erbjudande.
2x3 ah och en lampa känns ju annars som väldigt bra till det priset?
/
Anders
Såg av en slump att XL-BYGG har en Hitachi skruvdragare för 1695 sek.
Är detta samma modell som blivit rekommenderad tidigare här på forumet?
DS 14 DSAL.
Lätt och kompakt borrskruvdragare.
13 mm låsbar snabbchuck, steglös höger
/vänstergång
22 momentinställningar + borrfunktion.
Utrustad med integrerad LED belysning, praktisk
bälteskrok och handledsrem.
2 st 3,0 Ah Li
ion slidebatterier ingår, snabbladdare,
endast 40 minuter, och ficklampa. Rek. ca pris 3 495
Tittade lite snabbt här innan jag skrev men såg inget om detta erbjudande.
2x3 ah och en lampa känns ju annars som väldigt bra till det priset?
/
Anders
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Japp det är ett bra pris. Maskinen verkar vara "konsumentmodellen" (lite plastigare), men jag hade inte tvekat om jag behövt en ny skruvdragare idag. Grymt bra pris på en bra maskin som kommer att hålla länge. Skulle tro att det är uppdatering på gång i modellprogrammet, det är i dessa "glapp" som Hitatchi säljer ut lagret via någon/några av sina återförsäljare.
Helt rätt, maskinerna med 3Ah bat är på väg bort och ersätts med 4Ah. Maskinerna är dock samma om jag förstått det hela rätt. För detta pris är det en väldigt bra maskin. Om man som jag har händer som passar väldigt bra runt Hitachis handtag är det nästan dumt att inte slå till.
Hej
Tackar för svaren.
Finns det alltså en konsument modell med exakt samma beteckning som är sämre?
När jag kollade runt lite så hittade jag den här Metabon hos Tools den var ju aningen dyrare men nästan samma pengar någon som testat den?
http://www.tools.se/kampanjer
/
Anders
Tackar för svaren.
Finns det alltså en konsument modell med exakt samma beteckning som är sämre?
När jag kollade runt lite så hittade jag den här Metabon hos Tools den var ju aningen dyrare men nästan samma pengar någon som testat den?
http://www.tools.se/kampanjer
/
Anders
Har en sådan Metabo och den är löjligt bra, t.o.m bättre än Hitachi som jag hade innan.NEWMAN75 skrev:
KÖP!!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag var helt inställd på att slå till på en sån Hitachi men efter att ha klämt på både den och en DS14DSL så tvekar jag. Visst, priset är ett annat men DSAL kändes mycket plastigare och hade ett mycket mer irriterande ljud. Högt och "tjutigt", DSL hade ett mildare ljud och kändes mycket mer gedigen. Behåller nog min gamla DeWalt ett tag till.
Vad rekommenderar ni? Hitachi DS 14 DSAL med 2 st 3,0 Ah Li för 1695 inkl moms eller Hitachi DS 18 DSAL med 2 st 3,0 Ah Li för 1995 inkl moms?
14,4 volt respektive 18 volt, gör det någon skillnad eller handlar det mest om kompatibilitet med andra verktyg? Viktskillnaden är marginell, 100 gram om ens det.
Av någon lustig anledning så ser man mest bra omdömen om den förstnämnda men det kanske beror på vad man jämför dem med.
14,4 volt respektive 18 volt, gör det någon skillnad eller handlar det mest om kompatibilitet med andra verktyg? Viktskillnaden är marginell, 100 gram om ens det.
Av någon lustig anledning så ser man mest bra omdömen om den förstnämnda men det kanske beror på vad man jämför dem med.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur tar man bort denna lampsockel från en golvlampa?
El -
Kan jag bli av med vatten från gemensamhetsanläggning vid omprövning?
Juridik -
Asbest runt vattenrör hus från 1927
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Panelgrund från XL-bygg
Färg, Måla & Tapetsera -
Köpa tryckt trallvirke från XL-bygg
Byggmaterial & Byggteknik