Jag har fått en rätt bra offert från ERA fönster till mitt bygge, är det någon i närheten av västerås som köpt deras produkter?

Det vore intressant att se deras fönster i verkligheten. De har ju fått bra betyg av Råd och Rön, men jag känner inte till märket närmare. Kan någon dela med sig av bilder/erfarenheter?

Nu har jag fått en offert på motsvarande fönster från ELITfönster. Elitfönster ligger ca 25% högre i pris. Det blir en del pengar...

Snailman
Har för mig att onsala villan använder deras fönster, men de har nog inga hus i dina trakter...

Jag ska börja begära in offerter på fönster till huset och undrar hur det gick med dina ERA fönster? Blev det ERA? Nöjd?

Vi har också köpt fönster och fönsterdörrar (totalt 16 st) från ERA eller rättare sagt från Fönsterbolaget som säljer deras fönster. Vi är klart nöjda; ser och känns gedigna men ändå till bra pris. Vi har inte monterat dem än skall jag säga så vi får se hur de blir på plats.
Deras support fungerade också bra, leveransen blev 3-4 dagar försenad och då fick vi mail 1-2 veckor innan där de bad om ursäkt för det. Vi fick exakt de fönster vi beställt och till avtalat pris.

När det gäller fönster skall man dock kolla, dubbelkolla och kolla igen längs hela vägen (beställning, ordererkännande, följesedel, godsmottagning och faktura) så man har torrt på fötterna om man till slut får fel fönster eller till fel pris.

Glömde nämna en sak, Fönsterbolaget tog på vår fråga fram en referens, dvs en av deras kunder, som satt in ERA-fönster i närheten av där vi bor som vi kunde åka och kolla in deras fönster hos.

det blev inte ERA fönster i vårt fall. Vi valde SP Classic istället. Vi fick faktiskt ett mycket bättre pris från SP.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.