1 268 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Era åsikter tack! Bastu eller större badrum?
Hej,
Vi har köpt ett 70-tals radhus med två små badrum, ett på över och ett på nedervåningen. Det på nedervåningen har också en liten (plats för 4 pers, fullt fungerande) bastu. Båda badrummen är orginal och behöver totalrenoveras. Vad vi inte kan bestämma oss för är om vi ska behålla bastun eller riva ut den och få ett större badrum där nere. Vi kommer bara bo där i ca 5 år, så tänker mycket på vad eventuella köpare skulle vilja ha. Så nu vill jag gärna veta vad ni skulle föredra, två små badrum och en bastu, eller ett litet och ett medelstort badrum, men ingen bastu?
(lite info om huset; 129 kvm, 4 sovrum, norr om Stockholm)
Tack för era åsikter!
Vi har köpt ett 70-tals radhus med två små badrum, ett på över och ett på nedervåningen. Det på nedervåningen har också en liten (plats för 4 pers, fullt fungerande) bastu. Båda badrummen är orginal och behöver totalrenoveras. Vad vi inte kan bestämma oss för är om vi ska behålla bastun eller riva ut den och få ett större badrum där nere. Vi kommer bara bo där i ca 5 år, så tänker mycket på vad eventuella köpare skulle vilja ha. Så nu vill jag gärna veta vad ni skulle föredra, två små badrum och en bastu, eller ett litet och ett medelstort badrum, men ingen bastu?
(lite info om huset; 129 kvm, 4 sovrum, norr om Stockholm)
Tack för era åsikter!
Tack Fluxor, det har du rätt i, vi har själva en liten och en till på väg och jag föredrar ett större badrum! Dessutom ligger huset i ett typiskt småbarnsfamiljsområde (långt ord!), så det lär vara vår största marknad.
Vänta med renoveringen tills nästa år och använd bastun s ofta ni orkar. Orkar ni flera gånger per månad ska ni så klart ha kvar bastun. Använder ni bastun baraen enstaka gång kan n bytta den mot ett större badrum.
Bo in er i huset innan ni börjar ändra stora saker
Bo in er i huset innan ni börjar ändra stora saker
Fresve: Badrummen är ca 2m x 2m, så väldans små tycker jag.
Harry 73: Ja det var en tanke vi hade också, men eftersom vi själva endast kommer bo där i drygt 5 år så vill vi vara säkra på att vi tar det bästa beslutet med tanke på när vi ska sälja det, inte bara baserat på vad vi själva tycker.
Tack för era åsikter!
Harry 73: Ja det var en tanke vi hade också, men eftersom vi själva endast kommer bo där i drygt 5 år så vill vi vara säkra på att vi tar det bästa beslutet med tanke på när vi ska sälja det, inte bara baserat på vad vi själva tycker.
Tack för era åsikter!
Klicka här för att svara