E
Bara en fördel att dra EXQ i metallrör om du frågar mig.

Vad gäller jord måste du noga undersöka vad som gäller, om dina förutsättningar vet detta forum långt mindre än noll och intet.
 
E El-Löken66 skrev:
Bara en fördel att dra EXQ i metallrör om du frågar mig.

Vad gäller jord måste du noga undersöka vad som gäller, om dina förutsättningar vet detta forum långt mindre än noll och intet.
Nu raderade jag frågan för den var ganska knasig då det väl knappast är relevant att dra EQX till en strömbrytare som ju ska matas med fas och ha en tändtråd i retur. Från kopplingsboxen finns jord så där antar jag att jag kan koppla tändtråden till EQX brun men vad gör jag med jord i armaturen som saknar jordplint? Är inte det att luras om någon tittar i kopplingsdosan och ser att jord går till armaturen?
 
E
F ErlandJ skrev:
Nu raderade jag frågan för den var ganska knasig då det väl knappast är relevant att dra EQX till en strömbrytare som ju ska matas med fas och ha en tändtråd i retur. Från kopplingsboxen finns jord så där antar jag att jag kan koppla tändtråden till EQX brun men vad gör jag med jord i armaturen som saknar jordplint? Är inte det att luras om någon tittar i kopplingsdosan och ser att jord går till armaturen?
Ja, bara att isolera i slutet i så fall.

Men allt ska ha jord i dina rum om du nu bestämt sig för det.

Vad gäller färgerna finns olika åsikter men i grunden kan du ha en vanlig 3G1,5 till strömbrytaren. Men du bör även kunna dra FK den korta sträckan, eller kör en 5G1,5.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.