588 läst ·
3 svar
588 läst
3 svar
EQX Light till Fk
Nu raderade jag frågan för den var ganska knasig då det väl knappast är relevant att dra EQX till en strömbrytare som ju ska matas med fas och ha en tändtråd i retur. Från kopplingsboxen finns jord så där antar jag att jag kan koppla tändtråden till EQX brun men vad gör jag med jord i armaturen som saknar jordplint? Är inte det att luras om någon tittar i kopplingsdosan och ser att jord går till armaturen?E El-Löken66 skrev:
Ja, bara att isolera i slutet i så fall.F ErlandJ skrev:Nu raderade jag frågan för den var ganska knasig då det väl knappast är relevant att dra EQX till en strömbrytare som ju ska matas med fas och ha en tändtråd i retur. Från kopplingsboxen finns jord så där antar jag att jag kan koppla tändtråden till EQX brun men vad gör jag med jord i armaturen som saknar jordplint? Är inte det att luras om någon tittar i kopplingsdosan och ser att jord går till armaturen?
Men allt ska ha jord i dina rum om du nu bestämt sig för det.
Vad gäller färgerna finns olika åsikter men i grunden kan du ha en vanlig 3G1,5 till strömbrytaren. Men du bör även kunna dra FK den korta sträckan, eller kör en 5G1,5.
Klicka här för att svara