2 063 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Eqlq eller exq
Ska dra el i garage och valt förläggningssätt med vita Vp 16 rör och u 56 dosor i takvinkeln. Rör kommer avslutas innan dosor samt cirka 10 cm innan hörn. Anledningen till rör är för att slippa klamra kabel helt enkelt ( även smidigt att kunna byta kabeln enkelt vid behov) .
Mtp att kabeln kommer ligga i rör - bör jag använda Eqlq eller exq?
Mtp att kabeln kommer ligga i rör - bör jag använda Eqlq eller exq?
Jag hade kompletterat med böjar och anslutningar till u56 sedan kört exq.
Låter bra med exq. Sant det du skriver, men blir nog ändå rör. Dem vita smälter in rätt bra.V ViktorHg skrev:
Klicka här för att svara