3 253 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
EPS-metoden
Någon som provat detta?
EPS metoden - Elektro Puls SystemEPS (Elektro Puls System) är baserat på ett uppfinningsrikt system av elektriska impulser som laddar vattnet i muren med positiva joner. Det positiva vattnet leds mot den negativa elektroden i marken, så att vattnet pressas ut ur hela muren. De positiva jonerna hindrar också vattnet från att tränga in i muren.
http://fukt1.se/fukt1/se/
EPS metoden - Elektro Puls SystemEPS (Elektro Puls System) är baserat på ett uppfinningsrikt system av elektriska impulser som laddar vattnet i muren med positiva joner. Det positiva vattnet leds mot den negativa elektroden i marken, så att vattnet pressas ut ur hela muren. De positiva jonerna hindrar också vattnet från att tränga in i muren.
http://fukt1.se/fukt1/se/
Jag tror mig ha Sveriges första installation av eps från Fukt1 i Sverige vilket installerades i våras.
Vad gäller strömfrågan från mats_o så är svaret att utan ström så fungerar inte eps centralen men vid ett såpass långvarigt strömavbrott så det skulle bli ett problem så är det istället andra saker som oroar mig mer.
Vad gäller strömfrågan från mats_o så är svaret att utan ström så fungerar inte eps centralen men vid ett såpass långvarigt strömavbrott så det skulle bli ett problem så är det istället andra saker som oroar mig mer.
Måste säga att jag var väldigt skeptisk till detta när jag först hörde talas om det men hittills har resultatet överträffat mina förväntningar. En stor anledning till att jag vågade prova detta var de garantier som gavs för jobbet.
Det är inte helt hundra än men detta ska lösas med kompletteringar av ytterligare elektroder enligt fukt1.
Ska också nämna att det var en hel del vatten som kom in i min källare vid vissa tidpunkter så med den vattenmängden så var det förväntat att kompletteringar skulle ske vid senare tillfälle.
Angående kostnaden så fick jag ett introduktionspris där det även ingick en del övrigt jobb som ny puts på en källarväg osv som inte hör till en normal installation.
Men vid första kontakten fick jag en prisbild som skulle hamna på 50 kkr på en källare upp till 60 kvm så där är nåt att utgå från. Alternativt var det 60 kkr för 50 kvm, lite osäker på ordningen där.
Jag tror mig även ha bilder/filmer före och efter installationen på en annan pc där resultatet framgår om det är intressant.
I övrigt vill jag nämna att uppföljningen från fukt1 och Cato varit mycket bra så långt.
Det är inte helt hundra än men detta ska lösas med kompletteringar av ytterligare elektroder enligt fukt1.
Ska också nämna att det var en hel del vatten som kom in i min källare vid vissa tidpunkter så med den vattenmängden så var det förväntat att kompletteringar skulle ske vid senare tillfälle.
Angående kostnaden så fick jag ett introduktionspris där det även ingick en del övrigt jobb som ny puts på en källarväg osv som inte hör till en normal installation.
Men vid första kontakten fick jag en prisbild som skulle hamna på 50 kkr på en källare upp till 60 kvm så där är nåt att utgå från. Alternativt var det 60 kkr för 50 kvm, lite osäker på ordningen där.
Jag tror mig även ha bilder/filmer före och efter installationen på en annan pc där resultatet framgår om det är intressant.
I övrigt vill jag nämna att uppföljningen från fukt1 och Cato varit mycket bra så långt.
Redigerat:
Jag har också provat detta och nu är min källare blötare än någonsin, systemet installerades för snart ett år sen och nu har det kommit till den punkt då jag inte orkar att disskutera mer hur problemen ska lösas med firman som gjorde jobbet. Metoden kan säkert fungera under vissa förutsättningar men hos mig har det bara skapat massa problem. Jag kan beskriva mer senare om det är av intresse men nu måste jag jobba vidare...
R
RtZ
Bannad
· Västra Götaland (Göteborg)
· 356 inlägg
RtZ
Bannad
- Västra Götaland (Göteborg)
- 356 inlägg
tompas11 skrev:Någon som provat detta?
[länk]
Tycker det låter skumt och oberäkneligt. Hur vet exempelvis vattnet vilken väg som är in respektive ut ur muren? Det låter som att muren och vattnet kommunicerar med varandra, för att vattnets "färdriktning" skall bli rätt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det här ser ut som värsta sortens bondfångeri!
Allt som står på fukt1's hemsida verkar vara rent trams.
Allt som står på fukt1's hemsida verkar vara rent trams.
Klicka här för att svara