1 837 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Epoqlucka på Ikeastomme?
Någon som vet om det funkar? Är måtten på Epoqs och Ikeas luckor lika? Sitter gångjärnshålen isf på samma ställe eller måste man modifiera?
Jag vill ha Ikeas stommar då jag gillar deras lådor och övrig utdragsförvaring bättre än Epoqs. Dock vill jag ha en slät ekluckar, och det har inte Ikea då de har slutat sälja Nexus ek (nu har de bara en gulbrun variant som jag inte alls gillar).
Kan min tanke funka? Jag har mailat till Epoq men inte fått något svar ännu. Någon här som vet?
Jag vill ha Ikeas stommar då jag gillar deras lådor och övrig utdragsförvaring bättre än Epoqs. Dock vill jag ha en slät ekluckar, och det har inte Ikea då de har slutat sälja Nexus ek (nu har de bara en gulbrun variant som jag inte alls gillar).
Kan min tanke funka? Jag har mailat till Epoq men inte fått något svar ännu. Någon här som vet?
När vi köpte Epoq till sommarstugan för ett år sedan var det samma lådor (Blum-lådor, roligt ord...) som Ikea har, fast utan extrahålen för dämpare längst bak. Dessutom är det VÄDLIGT trevligt med folierad insida med "träutseende" om du ska ha träkök. Även om det är ljusare "björk-style" så tror jag det passar bättre med ekluckor än vad vitt gör.
Ett tillägg som eventuellt ställer ovanstående på kant, varför ska du köpa stommar från ikea om det är deras utdragsförvaring du gillar?
Ett tillägg som eventuellt ställer ovanstående på kant, varför ska du köpa stommar från ikea om det är deras utdragsförvaring du gillar?
Jag gillar egentligen allt bättre med IKEA
och skulle gärna köpa rubb och stubb därifrån. Har fått för mig att de har fler och smartare tillbehör än vad Epoq har, och dessutom mer lättillgängligt. Och har Epoq verkligen Blum-lådor nu för tiden? De har iaf inte Blum-gångjärn längre, utan kör med Mepla.
Jag ska ha vita luckor upptill och att då ha träfärgade stommar i underskåpen (till ekluckorna) känns inte så jätteviktigt. Men hade jag haft ett helt träkök så hade nog träfärgade stommar varit att föredra.
Tack för ditt svar!
Jag ska ha vita luckor upptill och att då ha träfärgade stommar i underskåpen (till ekluckorna) känns inte så jätteviktigt. Men hade jag haft ett helt träkök så hade nog träfärgade stommar varit att föredra.
Tack för ditt svar!
Som sagt, för ett år sedan vet jag att det var "blum-lådor" (lika kul nu...) men som du säger har de ju tydligen bytt gångjärn och då vet jag inte hur det är med lådinsatserna. Det finns ju en del här på forumet som har Epoq-kök, som skulle kunna mäta åt dig hur hålen i dörrarna för gångjärnen sitter, tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har 30 mil till mitt epoq-kök 
62an här på forumet hade liknande planer, minns inte exakt hur det var men det blev inte riktigt bra...
Epoq har även skenorna från Mepla. Jag tycker du ska köpa allt från Epoq, Meplas grejer är grymma! Mycket bättre än Ikeas hybrid av egen lågprisdämpare på Blum-skena...
Har precis byggt ett Epoq Edge Ek och vi är helnöjda! Krångla inte till det med två leverantörer (eller rättare sagt en levererar och det andra får du hämta själv) när det gäller "snickerierna"...
Epoq har även skenorna från Mepla. Jag tycker du ska köpa allt från Epoq, Meplas grejer är grymma! Mycket bättre än Ikeas hybrid av egen lågprisdämpare på Blum-skena...
Har precis byggt ett Epoq Edge Ek och vi är helnöjda! Krångla inte till det med två leverantörer (eller rättare sagt en levererar och det andra får du hämta själv) när det gäller "snickerierna"...
Klicka här för att svara