Är inne i slutfasen gällande beställning av kök och har fastnat för ett utförande som ser nästintill identiskt
likadana ut hos tre olika företag. Epoq (Elgiganten). HTH samt ett annat företag och prislapparna skiljer sig markant där Epoqs utförande är billigast.
Hittar inlägg som har några år på nacken men skulle vilja höra om någon det senaste året har beställt kök från Epoq. Vad har varit bra och vad har varit mindre bra?
Har någon har ett liknande utförande som bilderna visar? Är ni nöjda?
Vore kul att se en bild på ert Epoq kök.
Modernt vitt kök med släta luckor, integrerade handtag och trädetaljer på benken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit köksinredning från Epoq med släta lådfronter och ett vitt bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit köksinredning med släta luckor och integrerade handtag, stänkskydd och vitt bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit kökslåda från Epoq med fokus på handtag och fronter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är det inte enklare att föra en diskussion om man bara startar en tråd i samma ämne?
 
Del av ett Epoq-kök med synliga skarvar på kapade täcksidor och en träbänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är ganska nöjd med vårt Epoq-kök. Smidigt montage och bra hållfasthet i stommar och lådor.
Det jag inte gillar är att luckorna är ganska ömtåliga för repor och när man slår i. Dessutom, vilket är kass, finns täcksidor bara i 80-bredd vilket innebar att vi fick kapa en del när vi byggde köksön.

Bifogar bild på del av köket (stök och grabbens rumpa får du på köpet) samt de kapade täcksidorna på köksön.

Modernt Epoq-kök med mörkgrå skåpluckor, vit bänkskiva och parkettgolv, med en barns baksida synlig nertill i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sanella
  • Laddar…
Står inför samma problem med täckskivor till köksön som är för små i måtten.
Funderar på att kolla med HTH och köpa täckskivor där under förutsättningen att de är samma vita färg (vitt kök).
Är det Silestone Carrara som du har som bänkskivor?
Var det svårt att montera. Har läst flera inlägg att det är problem med detta. Fungerade leveranser och annat som det skulle?
 
Bänkskivorna är tyvärr äkta marmor. Skulle aldrig valt det om jag fått bestämma. Repkänsliga och tål fläckar dåligt. Dessutom dyrt som attan.
Tycker vår kökskonsulent på Elgiganten var bra. Funkade bra med leveranser etc, de höll tiden och var enkla att ha med att göra.
 
Kul med lite aktuella omdömen om Epoq.
Vi har beställt Epoq med leverans om ca. en månad, ska bli spännande!

3D-modell av ett kök med Epoq-inredning, svarta skåp och bänkskivor, grå väggar och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-rendering av ett modernt kök med Epoq-inredning, inklusive skåp och köksö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sanella
  • Laddar…
P piko skrev:
Kul med lite aktuella omdömen om Epoq.
Vi har beställt Epoq med leverans om ca. en månad, ska bli spännande!

[bild]
[bild]
Snyggt. Vad är det för bänkskivor/skiva på köksön?
 
Körde själv Epoq på sommarstugan - Supernöjd, grejjerna kom som utlovat. Allt var helt och fint, snabbt montage.
Men då jag byggt mängder av kök genom åren så var jag ganska hård i planeringsfasen - Kapade drastiskt på antalet ben, socklar, och petade ganska duktigt i offerten innan beställning.
Det blev en del fel - En lucka i fel storlek, en blandare som vi inte skulle ha som ändå kom och inte gick att returnera, för få handtag och en del andra små saker.

I övrigt så trevlig leverantör och ser man till priset så var det mer än ok. Jag är helt klart nöjd! Nackdelen som jag ser det att vid reklamation eller problem kan inte butiken göra nått alls utan du hänvisas till ett callcenter. Tog ett tag innan jag fick dem att förstå att en lucka som är större än vad den skall vara trots att det ser rätt ut på ritning inte är något som jag skall betala för. Handtagen som skickades kom aldrig fram - Hemleverans blir lite svårt när vi inte är på stugan hela tiden.... Vart dom är vet jag inte, frun ville ha knoppar på luckorna istället så det var sak samma.

Lite bilder på vårt finns här: #156
 
  • Gilla
piko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.