25 349 läst ·
265 svar
25k läst
265 svar
Eon kostar dubbelt så mycket!!
Om du tar pengar som kommer in i en kassa för att tillfälligt betala en kostnad blir det väl inte samma kassa? Det är helt olika saker.
Nu kom den, höjningen.
från 1:a Augusti höjer dom igen.
För mitt abbonemang (Villa, 16A < 8000kWh) gäller då:
Överföringsavgiften 28,9 öre blir 30,70 (1,8 öre, +6,23%).
Abbonemanget 557,50 blir 591,25 (33,75 kronor, + 6,05%).
Årskostnaden abbonemang går från 6690 till 7095 +405 kronor.
Överföringesavgifften på min förbrukning ~12000 kWh går från 3 468 till 3 684 + 216 kronor
Ökningen blir 621 kronor per år, eller 51,75 kronor/månad.
Motsvarar typ 24 sådana här på årsbasis, 12 kilo korv, så nu får man svälta..😢😉
kilo
från 1:a Augusti höjer dom igen.
För mitt abbonemang (Villa, 16A < 8000kWh) gäller då:
Överföringsavgiften 28,9 öre blir 30,70 (1,8 öre, +6,23%).
Abbonemanget 557,50 blir 591,25 (33,75 kronor, + 6,05%).
Årskostnaden abbonemang går från 6690 till 7095 +405 kronor.
Överföringesavgifften på min förbrukning ~12000 kWh går från 3 468 till 3 684 + 216 kronor
Ökningen blir 621 kronor per år, eller 51,75 kronor/månad.
Motsvarar typ 24 sådana här på årsbasis, 12 kilo korv, så nu får man svälta..😢😉
kilo
Du måste väl förstå att den gröna cirkulära ekonomin som EON är anhängare av kostar pengar...😉D Dilato skrev:Nu kom den, höjningen.
från 1:a Augusti höjer dom igen.
För mitt abbonemang (Villa, 16A < 8000kWh) gäller då:
Överföringsavgiften 28,9 öre blir 30,70 (1,8 öre, +6,23%).
Abbonemanget 557,50 blir 591,25 (33,75 kronor, + 6,05%).
Årskostnaden abbonemang går från 6690 till 7095 +405 kronor.
Överföringesavgifften på min förbrukning ~12000 kWh går från 3 468 till 3 684 + 216 kronor
Ökningen blir 621 kronor per år, eller 51,75 kronor/månad.
Motsvarar typ 24 sådana här på årsbasis, 12 kilo korv, så nu får man svälta..😢😉
kilo
[bild]
Sen är eleenergin mer volatil och sophämtningen har säkert också stigit. (om fyrfacksanhängare ännu mer)
Medlem
· Uppland
· 2 524 inlägg
Har varit i kontakt med "Eon helvete" (som jag döper mina fakturor till) många gånger. Vet inte vart man ska börja.MultiMan skrev:
1. Dem har monopol.. går inte att byta..
2. Dem ska "framtidssäkra" elen.. därför måste fasta avgiften höjas! Dem har tjänat ihop till att gramtidssäkra i många mänga år.. men vinsten delar dem ut till aktieägarna!
3. Politikerna (som man har lika mycket förtroende för som Eon.. dvs 0 o lite till. Gjorde en undersökning om Eon hade rätt att höja sina avgifter som dem gjorde, då tändes hoppet lite. Men de kom fram till att de hade rätt att göra det..
4. Jag pratade med en tysk eller om jan var fransk medborgare. Där fick dem ibland en återbetalning på 50-150 euro av elbolagen när dem hade gått med vinst !
DET vore något..
Men men..
Avslutar med mitt favorit ordspråk som stämmer väldigt bra oavsett det gäller Eon, banker, matjättar mm
Hur man än vänder arslet så blir man röv knu__ad
Det var nog i frankrike, har många bekanta där, de som har solceller betalar ingen elkostnad alls längre. Då dom överproducerar på sommaren så får dom tillbaka på vintern. Svenskarna blir vara rövknullade.P Padda skrev:Har varit i kontakt med "Eon helvete" (som jag döper mina fakturor till) många gånger. Vet inte vart man ska börja.
1. Dem har monopol.. går inte att byta..
2. Dem ska "framtidssäkra" elen.. därför måste fasta avgiften höjas! Dem har tjänat ihop till att gramtidssäkra i många mänga år.. men vinsten delar dem ut till aktieägarna!
3. Politikerna (som man har lika mycket förtroende för som Eon.. dvs 0 o lite till. Gjorde en undersökning om Eon hade rätt att höja sina avgifter som dem gjorde, då tändes hoppet lite. Men de kom fram till att de hade rätt att göra det..
4. Jag pratade med en tysk eller om jan var fransk medborgare. Där fick dem ibland en återbetalning på 50-150 euro av elbolagen när dem hade gått med vinst !
DET vore något..
Men men..
Avslutar med mitt favorit ordspråk som stämmer väldigt bra oavsett det gäller Eon, banker, matjättar mm
Hur man än vänder arslet så blir man röv knu__ad
Medlem
· Stockholm
· 820 inlägg
Hahaha. Jag viker mig dubbel. Såå roligt.S SirKnasen skrev:
Köp mycket. Kan ju bara gå bra.
Bra ögonöppnare! Då kommer du sannolikt få se att det kostar mycket att driva elnät och elproduktion så bilden av de stora vinsterna blir nog utmanad. 😅S SirKnasen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
