A AkutLumbago skrev:
Jag vet faktiskt inte. Bila upp skiten och börja om lär de ju inte göra?
Man blir frustrerad, fruktansvärt frustrerad.
Så tråkigt för er, särskilt då det gäller tillgång till kök som ju påverkar hela vardagen. Tror du inte att du kanske behöver bestämma dig.. komma ur låsningen; ska du tillse att bila upp skiten eller.. om det finns alternativ, acceptera att det blir på annat vis?

Kommer/besvarar entreprenören inte inom angiven tid, ifall du väljer att det ska bilas upp.. så gäller väl att ta ett eller ett par steg i taget, meddela vad det är som gäller; vad du avser göra.. som att ta in annan entreprenör, osv.

Se till att du har belägg, med #auktoritetsstämpel" för att utförandet inte håller måttet;

Jag vet.. den som äger problemet kan ha skäl som väger tyngre än att börja om; ekonomi, tid, är det värt det stora besväret.. och eventuellt följder, som rättsliga kontroverser. Å andra sidan så är det ju redan besvärliga kontroverser.

Jag skulle inte tro hantverkaren kommer att bila upp det om han inte har eller får starka skäl för att göra det.. kostnad exv. Varför inte överväga att ta expertis dit, om du får belägg för miss.. så säg att du nu är beredd att ta in någon annan, med allt övrigt det kan innebära?

Å andra sidan; ska det inte åtgärdas.. alltså bilas upp, vilka andra alternativ finns.. ? Finns fler alternativ, så bena upp dem och väg in? Mål: komma ur låsningen till att börja med. Ungefär så.. som steg ett.

Redigerat:
Dannnnnnne
Hur slutade denna historia?

• Gilla
Rampage2216
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.