Jag förstår inte indelningen!

En bostadsrätt kan ju vara lägenhet, radhus, kedjehus, friliggande villa eller vad som helst egentligen.

Och det samma gäller "hyresrätt". Vet flera som bor i "enplanshus" som vanlig hyresrätt.

Undersökarna har väl gjort den vanliga sammanblandningen av bostadsform och upplåtelseform. Mao de vet nog inte riktigt vad de sysslar med …

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag förstår inte indelningen!

En bostadsrätt kan ju vara lägenhet, radhus, kedjehus, friliggande villa eller vad som helst egentligen.

Och det samma gäller "hyresrätt". Vet flera som bor i "enplanshus" som vanlig hyresrätt.
I ärlighetens namn lär ju undersökningen ändå vara relevant då jag skulle gissa att en mycket överväldigande majoritet av svenskarna tänker att hyresrätt == hyreslägenhet och bostadsrätt == bostadsrättslägenhet.

H Hullefar skrev:
jag skulle gissa
OK, dina gissningar.
Men om man skall gå på gissningar så faller ju all vetenskaplighet, och det blir bara fånigt att dra slutsatser, eller hur?

Det tycker i alla fall 94% av oss som gått ut folkskolan, gissar jag :)

OK, dina gissningar.
Men om man skall gå på gissningar så faller ju all vetenskaplighet, och det blir bara fånigt att dra slutsatser, eller hur?

Det tycker i alla fall 94% av oss som gått ut folkskolan, gissar jag :)
Mycket lustigt. Nu är ju detta knappast på något sätt en vetenskaplig undersökning utan mest något som ska vara lite underhållande och upplysande att läsa.

H Hullefar skrev:
något som ska vara lite underhållande och upplysande att läsa
Eller kanske marknadsföring rent av. Vad tror du att Fastighetsbyrån har för syfte?

Naturligtvis att öka försäljningen och därmed öka sina intäkter.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Eller kanske marknadsföring rent av. Vad tror du att Fastighetsbyrån har för syfte?

Naturligtvis att öka försäljningen och därmed öka sina intäkter.
Ja exakt.

Vad var det för särskilt med byggstilen för 17 år sedan som gör att dom flesta föredrar den?

useless useless skrev:
Vad var det för särskilt med byggstilen för 17 år sedan
Med "sekelskifte" menas nog 1890 - 1910 fortfarande tyvärr.

Alltså ett tag innan de "enstegstätade" putsfasaderna uppfanns.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.