Hej!
Bilden visar mitt kök. Det står en kyl/frys som jag vill täcka med en vägg/täcksida. Jag vill göra sidan som en förlängning av väggen, så att allt ser enhetligt ut. Väggen ska inte vara tunn som en board utan gärna tjock som en innerdörr för att ge ett mer stabilt intryck.

Istället för att regla o köpa board/gips, går det att göra snabbare? Tänker mig kanske en sådan tjockare vårtumsskiva som jag limmar i golv, vägg o tak, eller vanilg cellplast som jag spacklar upp, eller limmar en tunn board på? Har du någon bra idé?

Bra är väl om den klarar av att någon råkar stöta i skivan med axeln om man går in i väggen. Väggen kommer även kunna förankras i ett skåp som jag kommer montera över kylen.

Enkelt ritad tredimensionell hörnillustration med öppen dörr och grönt markering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gjorde en liknande vägg av en skiva k-plyfa med limmad pärlspont. Skulle funka likabra limma gips på båda sidor om man vill få upp tjockleken lite. Limmad i golv (möjligtvis ett vinkejärn som döljs av kylen, minns inte) och sedan I överkam sorter den fast i kylens överskåp.

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.