Håller på att bygga ett ger-kap "fence" till mitt dewalt bord och letar efter ett T-spår enligt bilden .
Har bara hittat större t-spår med spår på 4 sidor.
Är det något man kan hitta hos tibnor eller liknade
eller ska man försöka med någon plast eller trä? risk för att den slår sig ? ( ska kunnas användas ute )
Då får man fräsa lite själv som kan vara kul..
Själva "fence" ska bli ca -80-100 mm hög.
För övrigt vad kallas "fence" på Svenska ? Staket ???
Har bara hittat större t-spår med spår på 4 sidor.
Är det något man kan hitta hos tibnor eller liknade
eller ska man försöka med någon plast eller trä? risk för att den slår sig ? ( ska kunnas användas ute )
Då får man fräsa lite själv som kan vara kul..
Själva "fence" ska bli ca -80-100 mm hög.
För övrigt vad kallas "fence" på Svenska ? Staket ???
GeBea kanske?
Många andra verktygsnerdar beställer väl annars sån´t här från engelsktalande länder västerut.
Många andra verktygsnerdar beställer väl annars sån´t här från engelsktalande länder västerut.
Finns det någon anledning till att INTE beställa dem från exempelvis Axminster? Väl så smidigt som att beställa från Sverige och du har direkt tillgång till Kregs trevliga T-spårskenor. De har även speciella skenor för att montera uppepå kap/ger-anhåll som då kan kombineras med uppfällbara längstoppar. Finfina grejor!
Prova att söka på tex google efter "aluminiumprofiler".
Tex SAPA i vetlanda har massvis av olika profiler i produktion. Vet dock inte var man bäst handlar små mängder.
Jag fattar dock inte vad du syftar på med "Fence", - vad skall den göra ? - Styrlinjal ?
Tex SAPA i vetlanda har massvis av olika profiler i produktion. Vet dock inte var man bäst handlar små mängder.
Jag fattar dock inte vad du syftar på med "Fence", - vad skall den göra ? - Styrlinjal ?
den är också bara 61 cm lång , vill ha helst en utan skarvar men det finns med som alternativ
har mailat woodworking.se om några detajler hoppas att jag hittat vad jag ska
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Vad är egentligen poängen med ett så långt anhåll till gerkapen? Är brädan rak ligger den tillräckligt bra mot sågens anhåll, är den krokig hjälper inte anhållet. Är det bara för kapstoppen?
Förstår och håller med till fullo angående stödet under brädorna. Otroligt märkligt att det inte finns som tillbehör till Kapex och andra.
Förstår och håller med till fullo angående stödet under brädorna. Otroligt märkligt att det inte finns som tillbehör till Kapex och andra.
dels så är det för kapstopen sen är det för att slippa att ändra anhållet på dewalt bordet som det är mindre eller större än förra snittet man gjorde
Klicka här för att svara

