Hej
Funderar på att sätta en dubbeldörr från köket ut mot altan.
Den ska vara 120 cm bred så jag letar efter något märke där det är enkelt att öppna båda dörrarna. Man ska inte behöva öppna en spärr både i överkant och nederkant varje gång man vill öppna båda.
Några tips?
Funderar på att sätta en dubbeldörr från köket ut mot altan.
Den ska vara 120 cm bred så jag letar efter något märke där det är enkelt att öppna båda dörrarna. Man ska inte behöva öppna en spärr både i överkant och nederkant varje gång man vill öppna båda.
Några tips?
Då bör välja en pardörr med spanjolett i båda dörrar.
Alltså även en mötande spanjolett i den passiva dörren så du enkelt kan öppna även den med ett handtag.
Till en pardörr rekommenderas spanjoletter med hakregel (säkerhetsspanjolett) t.ex
Spanjolett S4451 i den aktiva dörrbladet och S4452 i det passiva dörrbladet
Alltså även en mötande spanjolett i den passiva dörren så du enkelt kan öppna även den med ett handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till en pardörr rekommenderas spanjoletter med hakregel (säkerhetsspanjolett) t.ex
Spanjolett S4451 i den aktiva dörrbladet och S4452 i det passiva dörrbladet
Traryd har parfönsterdörrar som är enkla att öppna fast de har andra spanjoletter är dom jag visade i föregående inlägg.
Elitfönster har även de parfönsterdörrar med mötande spanjolett.
Om du frågar de olika tillverkarna så kan troligtvis många erbjuda den typ av lösning du söker.
Elitfönster har även de parfönsterdörrar med mötande spanjolett.
Om du frågar de olika tillverkarna så kan troligtvis många erbjuda den typ av lösning du söker.
Tack för info.1 123abc skrev:
Snickaren rekommenderade Tanumfönster så jag får väl kolla om även de kan fixa något smidigare än vad som är deras standard.
Klicka här för att svara