3 096 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Enkätundersökning om attityder till barn och föräldraskap
TS får ursäkta om jag är helt förvirrad. Samma undersökning ligger alltså ute på en mängd forum och enligt flashback så ska avhandlingen vara klar om ca 1,5 år? Jag hittar inte tråden på flashback och har aldrig varit med om att det är det forumet man annonserar vilket datum man ska försvara sin avhandling.
Om det skulle finnas ett syfte med att försöka nå olika målgrupper samtidigt genom olika forum som en del i projektet så är jag uppriktigt intresserad av vilken betydelse och vikt det kan ha i avhandlingen.
Om det skulle finnas ett syfte med att försöka nå olika målgrupper samtidigt genom olika forum som en del i projektet så är jag uppriktigt intresserad av vilken betydelse och vikt det kan ha i avhandlingen.
Men, det är väl inte så konstigt egentligen att man mosar ut en undersökning på så många ställen som möjligt för att nå så många människor man kan? Undersökningen kanske inte bara spritts via forum på nätet, utan andra vägar också?
Så som jag uppfattade enkäten är den inte speciellt målgruppsinriktad mer än åldersmässigt....
Så som jag uppfattade enkäten är den inte speciellt målgruppsinriktad mer än åldersmässigt....
Hon skriver bara att avhandlingen beräknas vara klar 2015 i den tråden och det är ingen officiell utlysning om disputationen.mr_bygg skrev:TS får ursäkta om jag är helt förvirrad. Samma undersökning ligger alltså ute på en mängd forum och enligt flashback så ska avhandlingen vara klar om ca 1,5 år? Jag hittar inte tråden på flashback och har aldrig varit med om att det är det forumet man annonserar vilket datum man ska försvara sin avhandling.
Om man doktorerar på heltid vet man att det tar ca 4 år och har man t.ex doktorandtjänst med 20% institutionstjänsgöring i tjänsten tar det ca 5 år. Så var det när jag doktorerade och så verkar det fortfarande vara:
http://www.doktorandhandboken.nu/attdoktorera/hurlangtidtardet.4.1f7a9c7912be2e5415380002083.html
så det är inte så svårt att säga när man beräknar att vara klar.
Redigerat av moderator:
Jag håller med dig om det exempelvis skulle röra sig om en marknadsundersökning där man snabbt vill få en bild av hur opinionen ser ut utan att behöva ha någon större koll på urvalet. Men ska resultatet användas i ett akademiskt sammanhang så har jag i alla fall väldigt svårt att se hur man kan dra några slutsatser när man inte har full kontroll på urvalet av svarande.MaxPax skrev:Men, det är väl inte så konstigt egentligen att man mosar ut en undersökning på så många ställen som möjligt för att nå så många människor man kan? Undersökningen kanske inte bara spritts via forum på nätet, utan andra vägar också?
Ja och så var det också när jag doktorerade så det är nog ingen skillnad i TS fall. Jag har bara svårt att se det akademiska värdet i svaren TS får av att lägga ut undersökningen på olika forum och om TS ska vara klar om 1,5 år så rör det sig troligen inte om någon inledande undersökning för att bara få en indikation på vilka åsikter som gäller. Därför skulle det vara intressant om TS kunde ge lite mer info om syftet med undersökningen och hur resultatet kommer att användas.bra-byggare skrev:Hon skriver bara att avhandlingen beräknas vara klar 2015 i den tråden och det är ingen officiell utlysning om disputationen.
Om man doktorerar på heltid vet man att det tar ca 4 år och har man t.ex doktorandtjänst med 20% institutionstjänsgöring i tjänsten tar det ca 5 år. Så var det när jag doktorerade och så verkar det fortfarande vara:
[länk]
Redigerat:
Tack till er som deltagit i min undersökning! Och tack för kommentarer. Forumbesökare är en stor del av mitt urval, men jag har även spridit enkäten på andra sätt. Ni har rätt i att mitt urval inte kommer att bli representativt men mitt mål är heller inte att göra några parameterskattningar över befolkningen. Lite kort är jag intresserad av att hitta mönster i svaren mha faktoranalys. Resultatet hoppas jag kunna testa i vidare undersökningar.
Än finns det möjlighet att svara för er som inte gjort det: https://www.surveymonkey.com/s/attitydertillforaldraskap-sept13
Än finns det möjlighet att svara för er som inte gjort det: https://www.surveymonkey.com/s/attitydertillforaldraskap-sept13
Klicka här för att svara