Hej! Jag fyllde i er enkät och svarade tyvärr negativt på frågorna om mitt intresse för produkten. Jag tänkte ta och förtydliga varför: vid första anblicken så ser den mycket riktigt finurlig ut, men jag har mest plastredskap och att låta dem vara i maten när den kokar är en dålig vana (dels för att de kan missfärgas och bli fula, men främst för att de kan släppa ifrån sig dåliga ämnen till maten) som jag vill avhålla mig från. Att sätta redskapen på utsidan är ju bättre, men mina redskap skulle då droppa kladd ner på spisen vilket jag inte vill. Det ser inte heller helt stabilt ut när redskap balanserar på snabeln?
För förståndiga människor som har metallredskap är det förstås bättre!

Mitt spontana intryck:
Ytterligare en onödig pryttel som kommer att ligga bortglömd längst inne i en låda.
Det blir ju dessutom en grej till att diska.

Kort sagt onödig.

A
Onödigt krimskrams som jag aldrig skulle köpa, men det finns många som köper det där onödiga krimskramset som jag inte vill ha.

Det är såna här prylar som får mig att ogilla konsumtionssamhället och miljöproblemen som det för med sig, och jag tänker att tre studenter på teknisk högskola borde kunna slå sina kloka ihop och komma på något vettigare.

• Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
ACME skrev:
Onödigt krimskrams som jag aldrig skulle köpa, men det finns många som köper det där onödiga krimskramset som jag inte vill ha.

Det är såna här prylar som får mig att ogilla konsumtionssamhället och miljöproblemen som det för med sig, och jag tänker att tre studenter på teknisk högskola borde kunna slå sina kloka ihop och komma på något vettigare.
Idoljuryn nästa? ;) Eller så tänker jag fel när jag tänker att man uttrycka sig lite trevligare och konstruktivare till studenter. Det bliiir ju lite krystade produkter när någon säger "Jo, så ska ni dela in i er grupper och ta fram någon ny produkt för att träna på materialval, konstruktion, framtagningsprocess osv. Presentation före jul!"

Just fasthållning av grytslevar och dylikt tror jag att det redan finns lite produkter för, och det finns förmodligen de som tycker att det är vettigt och behövligt också. Själv försöker jag lägga redskapen på skärbrädan jag skurit grönsaker på (och sen försvinner de då och då för att sambon tror att det är disk som ska städas bort, hmpf).

• Gilla
Wide Glide och 1 till
  • Laddar…
A
Mmm..f'låt.

Fast tänk om sura gamla gubbar hade fått säga sitt varje gång en produkt skulle tas fram. Då kanske det inte hade funnits så mycket Kinacrap, och kanske hade kidsen istället kilat iväg och skapat något som faktiskt hade gjort skillnad i världen.

• Gilla
Wide Glide
  • Laddar…
Jag har svarat, Tyvärr negativt då jag personligen inte gillar ide´n, Ovanstående skribenter har skrivit ungefär hur jag tänker.
Däremot tror jag säkert att det går att sälja såna, Typ på TGR o såna ställen, Sånt folk köper för att sedan glömma bort fram tills köksrenoveringen 20 år senare.

Tittade just i nya numret av Villaägaren.
Där finns en annons för företaget Bluebox, saker man blir glad av :)

Vad sägs om kastrullockhållaren Lid Sid

a08637_.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.bluebox.se/Lid-Sid

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Prylen ser i mina ögon inte särskilt funktionell ut, för liten och för klen för sin tänkta användning.
Ett litet, föga användbart, föremål som riskerar att hamna i soppan och likt julgrötsmandeln dyka upp i någons tallrik.

Tack för alla synpunkter! Produkten är påhittad (enbart en idé visualiserad genom rendering) och det större syftet i kursen är att skapa en affärsplan. Här ingår aspekter som miljöpåverkan, marknad och marknadsföring. Så era svar är mkt uppskattade. Mvh, Petter

Enkät_Elefant skrev:
Tack för alla synpunkter! Produkten är påhittad (enbart en idé visualiserad genom rendering) och det större syftet i kursen är att skapa en affärsplan. Här ingår aspekter som miljöpåverkan, marknad och marknadsföring. Så era svar är mkt uppskattade. Mvh, Petter
Då återstår bara en sista fråga: Skulle du vilja ha en själv :)

En bra lärdom att ta med sig är kanske också att inga affärsplaner i världen hjälper om man inte har en bra produkt.

Det stämmer. Men en fullständigt genialisk produkt hade kanske ställt lägre krav på affärsplanen. Så i detta fall, för vår egen utveckling, blir detta en stimulerande utmaning. Jag hade gärna haft produkten. Kanske främst till att "lufta kastrullen" och ge köket en liten färgklick. Som sagt, tack för all feedback!

• Gilla
fahlis
  • Laddar…
Till enkät_elefant: ytterligare en grej ni kan skriva till i argumentslistan för produkten är smälta plastredskap. Ni vet som det blir när någon lämnar redskapet liggandes mot den heta stekpannekanten för länge, en smält dal tvärsöver grejen. (Men återigen, när det är såhär varmt så är det klokaste att hålla redskapet helt ifrån pannan, att luta det mot en annan isolerande plastgrej är bara det näst klokaste.)

KnockOnWood skrev:
Då återstår bara en sista fråga: Skulle du vilja ha en själv :)

En bra lärdom att ta med sig är kanske också att inga affärsplaner i världen hjälper om man inte har en bra produkt.
I det här fallet så hjälper det, för läraren kommer knappast att betygsätta arbetena efter vilka produkter hen själv vill köpa. ;)
Inte när poängen är att träna på processen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.