5 693 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Engångshandskar?
Sida 1 av 2
Hej,
Vad kör ni för engångshandskar? Jag har tidigare kört Biltemas kraftiga nitrilhandskar svarta för grövre jobb och deras vinyl handskar för enklare.
Nitrilhandskarna var riktigt bra medan vinyl var ganska dåliga(dålig passform). Tyvärr har de slutat sälja nitrilhandskarna så nu söker jag efter ersättare.
Har provat Tegera 84501 som känns mer elastisk men också tunnare?
Vad kör ni för engångshandskar? Jag har tidigare kört Biltemas kraftiga nitrilhandskar svarta för grövre jobb och deras vinyl handskar för enklare.
Nitrilhandskarna var riktigt bra medan vinyl var ganska dåliga(dålig passform). Tyvärr har de slutat sälja nitrilhandskarna så nu söker jag efter ersättare.
Har provat Tegera 84501 som känns mer elastisk men också tunnare?
Har tidigare använt Biltemas nitrilhandskar. Nu köpt från Amazon.de
https://www.amazon.de/gp/product/B07N8WZMNY/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Jämförbara med Biltemas i storlek, något tunnare, bra kvalitet.
https://www.amazon.de/gp/product/B07N8WZMNY/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Jämförbara med Biltemas i storlek, något tunnare, bra kvalitet.
Redigerat:
De är ganska mycket dyrare, ca 150 kr för hälften så många så ska man ha 100 pack så blir det alltså 300 kr mot Tegera för 100 kr. Mycket möjligt kvalitén är mycket högre men så mycket högre behöver jag inte, Biltemas kostade om jag mins rätt 80 kr för 100 st.hscn skrev:
Aha, då mindes jag felhscn skrev:
Biltema har nu fått tillbaka de svarta nitrilhandskarna!
Var där idag o köpte 2 lådor, priset har dock gått upp till 99 kr lådan men de e klart bättre än Tegera 84501 för samma pengar.
Gjorde ett test förra helgen då jag började med Tegera handskarna vid bilmeckande, de gick sönder ganska snabbt, drog på ett par Biltema och de höll fin fint.
Gjorde ett test förra helgen då jag började med Tegera handskarna vid bilmeckande, de gick sönder ganska snabbt, drog på ett par Biltema och de höll fin fint.
Snubblade över dessa - Helt klart bra kvalitet och 100st per box istället för BT 50 stycken per box. Visst, lite dyrare men helt klart prisvärda i mitt tycke.
https://www.24mx.se/crosstillbehor/...andskar-premium-proworks-100st_pid-PM-3068860
https://www.24mx.se/crosstillbehor/...andskar-premium-proworks-100st_pid-PM-3068860
Verkar vara slut där också., vet inte hur det brukar se ut på den webbshoppen men får intrycket av att de inte direkt väntar på en inleverans heller. Omöjligt hitta dit utan din direktlänk t.ex.slacker skrev:
Nu har de nitrilhandskar inne på 24MX. Rea just nu tom.
https://www.24mx.se/crosstillbehor/...andskar-premium-proworks-100st_pid-PM-3068860
99:- i frakt för en packe handskar var lite saftigt dock.
https://www.24mx.se/crosstillbehor/...andskar-premium-proworks-100st_pid-PM-3068860
99:- i frakt för en packe handskar var lite saftigt dock.
Bor inte långt från butiken - Skall till Linköping i Jobbet Onsdag nästa vecka.... Tar nog någon packe själv, om än dom kostade 199Sek förra gången jag köpte i Januari.engs skrev: