853 läst ·
3 svar
853 läst
3 svar
energisnålt system
jag läste tidigare på forumet om någon som tipsade om ett system som skulle vara SÅ bra och han rekomenderade det som alternativ för bergvärme både på grund av kostnad på systemet kontra pris för borrning samt att dettta system var lika "snålt".
Är det någon som har en aning om vad det är jag svammlar om så blir jag glad.
Trots att jag är i branchen (bergvärme) så skulle jag själv satsa pengarna på ett välisolerat hus och bra luft-värmeväxlare till ventilationen.
Det finns byggen som har 0 kr i uppvärmningskostnad p.g.a. bra isolering och ventilation. Dock tillkommer kostnad att koka varmvatten, men den summan är liten i "normalhushållet" (ca 5000 kWh per år)
Det finns byggen som har 0 kr i uppvärmningskostnad p.g.a. bra isolering och ventilation. Dock tillkommer kostnad att koka varmvatten, men den summan är liten i "normalhushållet" (ca 5000 kWh per år)
Kan det ha varit Comfortzone tro....Mady skrev:jag läste tidigare på forumet om någon som tipsade om ett system som skulle vara SÅ bra och han rekomenderade det som alternativ för bergvärme både på grund av kostnad på systemet kontra pris för borrning samt att dettta system var lika "snålt".
Klicka här för att svara