Farsan kör hit långved gratis så det är inte det det sitter i. Jag gjorde ingen ved förra året eftersom jag behöver bygga en vedbod där veden legat. Och då är det ju bra om veden är slut, vilket den blev nu. Lite för tidigt.. Så jag som är snål som satan får krypa till korset och köpa lite.
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Andreas_H skrev:
Farsan kör hit långved gratis så det är inte det det sitter i. Jag gjorde ingen ved förra året eftersom jag behöver bygga en vedbod där veden legat. Och då är det ju bra om veden är slut, vilket den blev nu. Lite för tidigt.. Så jag som är snål som satan får krypa till korset och köpa lite.
Be farsan komma med lite torrgranar ;-) Bara att kapa och kasta in i pannan.
 
Bor du i södra Dalarna så säljer Vanhäll såg nedtorkad björkved 8% för 500:- fastkubiken, längder till de mesta eldstäder och pannor, allt från 340 mm till 600 mm färdigt på eu pall! Problemet med denna ved är att det blir för hett i många kaminer, bränner sönder vermikulit isoleringen!
 
  • Gilla
walro
  • Laddar…
Nja, det är 25 mil tur och retur så det blir bara fulla lass. Och det som bjuds nu är furu, han har 250 m3 som han kört fram med skoter och kälke, så jag lär ju hjälpa till att elda slut på det. Tror ni inte undre keramiken på pannan rasat ihop idag.. Får beställa ny i morgon..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.