3 869 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Energiglas utan karm
Jag tänkte sätta i energiglas och bara köpa själva glaset och inte använda karm.
Någon som har tips på vad man ska använda?
2 eller 3 glas?
Andra tips eller synpunkter??
Någon som har tips på vad man ska använda?
2 eller 3 glas?
Andra tips eller synpunkter??
Någon typ av ram för att montera glaskasetten i måste du ha. Kasetten måste sitta fast, det måste bli tätt och du måste ha ett bleck i underkant som leder bort vatten så att det inte hamnar i väggen. Sen är det väl en fördel om det ser snyggt ut.
En karm till en glaskasett är inte svår att tillverka.
En karm till en glaskasett är inte svår att tillverka.
Om vi säger såhär... vad är det egentligen du vill göra? (du hade väl inte tänkt att montera in glaskassetten i vägglivet och sen bara täcka med foder???? :blushing: näää, det tror jag inte.. eller? :|)
Först och främst bör du tänka på vad polaren här ovanför säger.
Skillnaden i pris på 2-glas och 3-glas är mindre än vad man tror. Dessutom om du vill komma ner i lägre u-värde med 2-glas, så kan du ju beställa med någon skön gas, typ argon eller det bättre isolerande, men dyrare krypton. Om du nu petar i det, så blir det summa sumarum ungefär samma pris på 2- som standard 3-glas. Men sen kanske du inte är ute efter att jaga u-värde?
Det kan ju även vara så att du är ute efter något smäckrare glas med mindre glasavstånd i kassetten? Glas är trevligt. Tala om för glasmästaren vad du är ute efter, så ska du nog se att han kan styra in dig på rätt väg vad gäller pris, utseende och funktion.
Återigen, glas är fina grejer och det går att trixa mycket med det, som inte vanliga Svenssons är medvetna om d^_^b
Först och främst bör du tänka på vad polaren här ovanför säger.
Skillnaden i pris på 2-glas och 3-glas är mindre än vad man tror. Dessutom om du vill komma ner i lägre u-värde med 2-glas, så kan du ju beställa med någon skön gas, typ argon eller det bättre isolerande, men dyrare krypton. Om du nu petar i det, så blir det summa sumarum ungefär samma pris på 2- som standard 3-glas. Men sen kanske du inte är ute efter att jaga u-värde?
Det kan ju även vara så att du är ute efter något smäckrare glas med mindre glasavstånd i kassetten? Glas är trevligt. Tala om för glasmästaren vad du är ute efter, så ska du nog se att han kan styra in dig på rätt väg vad gäller pris, utseende och funktion.
Återigen, glas är fina grejer och det går att trixa mycket med det, som inte vanliga Svenssons är medvetna om d^_^b
Har inte bestämt alls än så länge, men vill ha så liten eller ingen karm alls.
Dessutom är det inga standard mått någonstans på mitt hus
Dessutom är det inga standard mått någonstans på mitt hus
Klicka här för att svara