Jag har nyligen flyttat in i en ny lägenhet och fick för mig igår kväll att jag skulle montera bort denna för att jag ogillades dess utseende. Det gick ju sådär och nu har jag igen belysning i mitt badrum... såklart har jag glömt vart elkablarna ska sitta så om någon vet hur jag ska montera tillbaka den vore Jag väldigt tacksam för hjälp ☺️
 
  • Demont erat strömbrytare med synliga kopparspolar och elkablar på ett bord med servett och förpackning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en demonterad ljusarmatur med synliga ledningar och komponenter mot bakgrund av ett golv och en korg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet eluttag med lösa kablar på en kaklad vägg efter bortmonterad armatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De två övre skruvarna på den första bilden

Edit: Den svarta till höger.
 
  • Gilla
TER17
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
De två övre skruvarna på den första bilden

Edit: Den svarta till höger.
menar du den lilla luckan ovanför skruven?
 
  • Närbild på en vit plastlucka ovanför metallskruv i elektrisk komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det bara två trådar i dosan så hjälper det nog inte att sätta tillbaka rakapparatuttaget.
Tror mer på att du lyckats göra kortslutning och bränt säkringen.

Protte
 
  • Gilla
Henrik.woll och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
De två övre skruvarna på den första bilden

Edit: Den svarta till höger.
det funkade. Nu lever den igen Tack för hjälpen!
 
Innan du slår på strömmen igen, isolera trådarna på lämpligt sätt tex med två wago eller liknande
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Innan du slår på strömmen igen, isolera trådarna på lämpligt sätt tex med två wago eller liknande
måste jag göra det även fast det funkar nu?
 
Nej, det är alternativet till återmontering. Men om du inte ska göra om ytskiktet är det nog smidigast att låta den vara. Jag vet ingen bra produkt som passar över den dosan.
 
  • Gilla
TER17
  • Laddar…
Okej då låter jag den vara. Tack igen!
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.