• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Någon som ni har haft biltemas fasadfärg i många år och kan ge lite nya feedback?

B bellmyr skrev:
Någon som ni har haft biltemas fasadfärg i många år och kan ge lite nya feedback?
Svärfar målade fasaden 2018-2019 någon gång.
Spontant ser det bra ut fortf. Kommer jag ihåg ska jag ta ett foto nästa gång vi är där!

Problemet med just Biltema är väl att det inte är säkert att det är samma färg nu som då!

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Svärfar målade fasaden 2018-2019 någon gång.
Spontant ser det bra ut fortf. Kommer jag ihåg ska jag ta ett foto nästa gång vi är där!

Problemet med just Biltema är väl att det inte är säkert att det är samma färg nu som då!
Enligt biltema så är sammansättningen samma fortfarande och samma leverantör. Pigmenten/kolörerna kan ha ändrats

• Gilla
nochl
  • Laddar…
Målade med Biltema och Flugger på olika delar av vår fasad. Det har bara gått ett år men de ser precis likadana ut. Täckning var ungefär samma, men konsistensen var olika. Biltema mer flytande, oklart om jag tyckte det var bättre eller inte, men det är väl tycke och smak.

Visade sig vara så lyckligt att vår fasad är gul, precis som Biltemas herrgårdsgul, men med mer vitt iblandat så jag blandade helt enkelt till rätt kulör på egen hand. Kändes lustigt att det blev så bra ändå.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Såhär ser svärfars gavlar ut!
Bild 1 södergavel, relativt sprucket o dant, men det kan va underarbetet
Bild 2 norrgavel, ser ut som nytt!
IMG_4395.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_4394.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: målades runt 2020!

Redigerat:
  • Gilla
slothy
  • Laddar…
Claes Sörmland
Lexington Lexington skrev:
Såhär ser svärfars gavlar ut!
Bild 1 södergavel, relativt sprucket o dant, men det kan va underarbetet
Bild 2 norrgavel, ser ut som nytt!
[bild]
[bild]

Edit: målades runt 2020!
Målades det med hela färgsystemet d v s grundolja, grundfärg och täckfärg? Eller plankades det bara på täckfärg från Biltema på gammal färg?

Gavlarna skrapades och målades på gammal färg!

jag tror att solen har en del av skulden

En nackdel är väl att Biltemas färg inte kan fås bruten i valfri kulör?

Annars tror jag att det mycket väl kan vara en bra färg.
Det är helt sanslöst hur dyr färg har blivit i Sverige. Tom dyrare än i Norge.

Någonting stämmer inte.
Pappa var på semester i Egypten och passade på att köpa på sig ett antal liter Jotun snickerifärg. Bruten i två olika färgkoder.
Drygt 70kr per liter!
Vad kostar den här? 350kr per liter?
Råvarukostnaden kan ju knappast skilja så extremt mycket mer här och så otroligt arbetsintensivt kan det väl inte vara att på industriell basis tillverka färg?

• Gilla
ptlf
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.