Så skulle jag också gjort även om jag inte tror det spelar nån roll om mässingen hamnar på in eller utsidan. Ska stommarna bytas är det nog läge att byta ut galv rören.

Okej, du skrev att jag skulle skruva i en r10inv-12 koppling, menar du direkt ner i befintlig t-koppling då? Kan du länka till någon?

smurfen72 skrev:
Så skulle jag också gjort även om jag inte tror det spelar nån roll om mässingen hamnar på in eller utsidan. Ska stommarna bytas är det nog läge att byta ut galv rören.
Det vill inte svärmor :confused:

Då kan du låta svärmor rörmocka själv inte så kul om det läcker om 1 år i ett nytt kök där du varit och skruvat.

• Gilla
Öfremora
  • Laddar…
Sant, jag pluggar rören så den kan byta stommar. Sen får de ta dit rormockare för installation

Dra i en plugg i T kopplingen

• Gilla
Öfremora
  • Laddar…
Och vilken dimension bör det vara på den pluggen? Tycker 10 som Petra länkar till känns för litet. Eller?

P
Men har du inget måttband,linjal, tumstock, rutat a4 papper att uppbringa så du kan se om de ligger närmare 17mm än 21mm? 😃

• Gilla
Öfremora
  • Laddar…
Haha jo, är dock inte på plats. Mäter, sen får försäljaren ge mig rätt storlek. Behöver inte beställa när det bara ska dit två huvar. Tack för ert tålamod! Känns bättre att jag pluggar, och så får en rörmokare ta vidare diskussion med henne.

Omöjligt att svara på vilken dimension du har måste mätas fram.

• Gilla
Pherra
  • Laddar…
Köp r10 samt r15 plugg kostar några tior duger med svarta.

Haha men jag blir tokig. Det vänstra röret är 16mm, och ni föreslår en plugg på 10 till det högra, som uppenbart är grövre. Känns som att jag har missat något fullständigt. Jag borde hålla mig till trä!!! Samt mäta röret nästa gång jag är på plats

Slå i en trä plugg sväller å blir tätt ☺

• Gilla
Öfremora
  • Laddar…
P
Dn10 att betänka!! Inte 10 mm.

• Gilla
Öfremora och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.