4 021 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
En stor eloge till elbutik.se!
Sida 1 av 2
Beställde i början på förra veckan lite kopplingsdosor, trafos, spotlights m.m från elbutik.se.
Eftersom jag håller på att byta kök och får detta på måndag poängterade jag att jag måste ha grejerna senast på fredag då jag tänkte dra elen över helgen.
På fredagen fick jag aldrig något paket med posten så jag ringde till elbutik.se och pratade med en kille som heter Sven.
Det visade sig att det blivit trubbel med hans data-system och grejerna inte hade skickars än... :-/
Han sa att han skulle undersöka möjligheterna att skicka det med DHL eller liknande och att han skulle ringa tillbaka om en stund..
En timme senare ringer Sven och säger att packat ihop grejerna och är påväg till mig i bil för att leverera paketet !!!!
elbutik.se ligger i Åkarp utanför malmö och jag bor i Kalmar.... Några timmar senare dyker han upp där jag bor och leverar mitt paket för att sedan köra tillbaka igen. Snacka om serviceminded!!!!!
Jag kommer iallafall att handla alla mina grejer där i fortsättningen!
Eftersom jag håller på att byta kök och får detta på måndag poängterade jag att jag måste ha grejerna senast på fredag då jag tänkte dra elen över helgen.
På fredagen fick jag aldrig något paket med posten så jag ringde till elbutik.se och pratade med en kille som heter Sven.
Det visade sig att det blivit trubbel med hans data-system och grejerna inte hade skickars än... :-/
Han sa att han skulle undersöka möjligheterna att skicka det med DHL eller liknande och att han skulle ringa tillbaka om en stund..
En timme senare ringer Sven och säger att packat ihop grejerna och är påväg till mig i bil för att leverera paketet !!!!
elbutik.se ligger i Åkarp utanför malmö och jag bor i Kalmar.... Några timmar senare dyker han upp där jag bor och leverar mitt paket för att sedan köra tillbaka igen. Snacka om serviceminded!!!!!
Jag kommer iallafall att handla alla mina grejer där i fortsättningen!
Kan bara meddela att den som tycker att Elbutik.se är dyr,vet inte vad han snackar om....
Man kan inte jämnföra äpplen och päron..
Han har väldigt låga priser,om man ser till kvalitén på materialet.Till skillnad från Biltema o dyl. så säljer han bara CE märkt material.....
Man kan inte jämnföra äpplen och päron..
Han har väldigt låga priser,om man ser till kvalitén på materialet.Till skillnad från Biltema o dyl. så säljer han bara CE märkt material.....
Jag hittar då inget icke ce märkt varken på Clasohlson eller biltema. Så vitt jag vet får du inte sälja det om det inte är godkänt då det är säljarens ansvar att garantera att matrialet är säkert och godkänt. Sen är det säkert bättre kvalitet på elbutik men även eltema och de andra uppfyller minimikraven precis som rustas sladdlösa verktyg, de går att använda men vill man...
När jag köpte mitt LexCom Home system inkl VP dosor och Lexel Senso-prylar fick jag runt 20%-25% lägre pris från en bekant jämfört med vad Elbutik skulle ha. Det gäller alltså exakt samma E-nummer så jag förstår inte vad du menar med äpplen och päron?fredstu skrev:
Varför inte? Det jag ville påvisa var att Elbutik har bra marginaler och materialet går att få tag på till lägre priser. Det företaget jag köpte från tjänade också pengar på affären, men fick i min mening en mer rimlig marginal i förhållande till arbetsinsats.wertok skrev:
Visst vore det väl bra åtminstone kortsiktigt om alla butiker sålde till kompispris. Frågan är hur länge respektive finns kvar då...T-34 skrev:
Alla butiker har varor med både låg marginal och hög marginal detta sammansatt gör att de får en rimlig vinst. Jag värnar inte speciellt om elbutik.se utan ser det allmänt att jag hellre ser att butiken finns kvar och kan ge mig service efter jag gjort mitt köp, än att de går i konkurs.
Jag är helnöjd med elbutik.se! Uppskattningsvis har jag sparat 20% på köpa från dem jämfört med elfirman lokalt här (Kiruna). Det enda som de inte var billigare på var jordkabel och lite grövre kablar. Jag har beställt varor från elbutk för cirka 15000:- (elmaterial, ej armaturer och dyl.)
Dessutom var servicen utmärkt. Jag beställde en normcentral som ej var riktigt komplett vi leverans. Ringde ner till Sven och inom 4 dagar så hade jag en ny central hemma och fick behålla den gamla.
:
Dessutom var servicen utmärkt. Jag beställde en normcentral som ej var riktigt komplett vi leverans. Ringde ner till Sven och inom 4 dagar så hade jag en ny central hemma och fick behålla den gamla.
: