Klarinettfett Klarinettfett skrev:
Hej ni som hjälpt mig!

Har inte haft möjlighet att fortsätta undersöka problemet då jag varit bortrest, men kommit hem och upptäckt denna lucka strax ovanför Nibe:n. Det verkar som det här är stället jag borde upptäckt tidigare dumt nog!

Slingan som inte får värme är "SOV ALLR KLAD". När jag känner på röret för den andra slingan så är den varm både före och efter det röda vredet men "SOV ALLR KLAD" är BARA varm innan.

Törs jag vrida på denna?

Hemskt tacksam för ert tålamod och hjälp!
Jag får inte riktigt ihop inställningarna på dina ventiler. Blir lite konfunderad då det står 150 l/h på den som står nästan fullt öppen. 4.0 är fullt öppen.
Den andra står på 1,8 vilket inte är speciellt mycket. Runt 60 l/h vid 10 kPa. Det låter lite till 3 radiatorer. Det är typ 700 W på slingan.

Vad står det på projekteringen?

Klarinettfett
Maxwells demon TotalControl skrev:
Jag får inte riktigt ihop inställningarna på dina ventiler. Blir lite konfunderad då det står 150 l/h på den som står nästan fullt öppen. 4.0 är fullt öppen.
Den andra står på 1,8 vilket inte är speciellt mycket. Runt 60 l/h vid 10 kPa. Det låter lite till 3 radiatorer. Det är typ 700 W på slingan.

Vad står det på projekteringen?

Faktum är att jag fick tag på en kille som hade koll på detta! Öppnade båda till 3.4 och vips! Nu är alla radiatorer varma!!!!!!

Tack igen alla för hjälpen!!!! :D

• Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.