Perkele! Den där kommer nog upp i 1000 grader skulle jag tro. En masugn. Finlands sak är inte vår, det är helt klart.
 
Seriöst bygge!
Ser ut att ha lagt ner sjukt mycket jobb men å andra sidan kommer den så länge de inte råkar elda ner den att stå flera livstider.

Det var inget fjoll med 50kg sten där inte...
 
Herrejösses!
Tänk att få slå sig ner där med en kall pilsner inom räckhåll...suck...
 
Finsk sisu!
 
Hyvä SAUNA !!!!
 
Täysin uskomaton! Äijäenergiaa.
 
O m g ! ! !
 
Roliga bitar:
Domänen: Miestenhuone.fi = mansrummet.fi

En av bilderna på toppen:
Gud skapade mannen, sen vilade han, sen skapade han kvinnan och vilandet var över...

Nu bara den stora frågan, var kan jag få plats men ett sådant bygge....

2 ton sten i aggregatet är respekt
 
Redigerat:
kiirus skrev:
täysin uskomaton! äijäenergiaa.
+1

/j
 
Bara en kommentar om finnar och bastu.

Jag och några polare åkte Finlandsbåt för ett antal år sedan. Vi badade bubbelpool och drack öl, och passade även på att besöka bastun.
In kom ett gäng finska tuffingar. De pratade finska med varandra och hällde på ett antal skopor vatten på aggregatat, samtidigt som de flinade sinsemellan och sneglade på oss "fjollsvenskar".
Det blev ju lite varmt kan jag erkänna, men först ut var iaf finnarna, mindre kaxiga vid det laget. Vi satt kvar ett antal minuter efteråt, men sedan tröttnade vi och gick ut för att få mer öl.
 
Dom tyckte säkert bara att bastun var för mesig och blev uttråkade! :)
 
GzO skrev:
Dom tyckte säkert bara att bastun var för mesig och blev uttråkade! :)
Ha ha, tänkte inte på det!
 
vilken bastu! helt sjukt! vill ha faktorn är genom taket!!!
 
jarlh skrev:
Bara en kommentar om finnar och bastu.

Jag och några polare åkte Finlandsbåt för ett antal år sedan. Vi badade bubbelpool och drack öl, och passade även på att besöka bastun.
In kom ett gäng finska tuffingar. De pratade finska med varandra och hällde på ett antal skopor vatten på aggregatat, samtidigt som de flinade sinsemellan och sneglade på oss "fjollsvenskar".
Det blev ju lite varmt kan jag erkänna, men först ut var iaf finnarna, mindre kaxiga vid det laget. Vi satt kvar ett antal minuter efteråt, men sedan tröttnade vi och gick ut för att få mer öl.

Du har nog träffat stadspojkar då, prova göra desamma med en "PuurFinne" ( Det är en finsk man som bor i urskogen ensam och äter småbarn till frukost :) Typ som han som bygger bastun )

Det är ju trots allt iår 200 år sedan Svergie förlorade Finland till björnen i Öst.
Så vi är nog bröder allihopa.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.