O
AndersMalmgren skrev:
Japp, jag hade till och med kontakt med en jurist när vi upptäckte hur illa det såg ut. Juristen tyckte vi skulle driva process mot föreningen att de skulle stå för kostnaden men vi kände att vi inte ville bråka det första vi gjorde i en ny förening :D Snarare har jag uppmärksamt ett problem som finns i fastigheten vilket föreningen kan vara tacksamma för..
Intressant jurist.... Vad skulle föreningen ersätta enligt honom?
Ni gjorde rätt i att inte börja processa om detta... Det blir lätt en långkörare i domstolar som kostar massa pengar... och tid.... Vid renoveringar brukar tid och pengar tyvärr vara en bristvara....
Sen får man inte glömma att eftersom man bor i föreningen så blir man nog förlorare oavsett...
För de kostnader som föreningen tvingas till kommer att drabba de boende.... Så då drabbas man ändå själv...
 
Han var säker på att han kunde få det klassat som ett fel som hörde till fastigheten och inte lägenheten. Eftersom det var felkonstruerat redan när det anlades 1920
 
O
Jag gillar jurister som är säkra på sin sak... då vet man att de inte är så seriösa...
Ja du... Det låter som en bra jurist som kan 20-talets byggnads teknik.... Frågan är då om det är ett fel? Eller förekom det att man byggde på detta sett på 20-talet... verkar vara en väldigt brant uppförsbacke... Helt klart vettigt beslut att inte försöka processa mot föreningen. Det låter som ni skulle kunnat förlora... eller som jag skrev tidigare... egentligen förlorar ni vilket som :)
 
  • Gilla
Allman
  • Laddar…
Det var hans åsikt efter att ha tagit del av det underlag som experterna vi konsulterat givit oss.

Förlora skulle jag inte säga, vi kommer få ett sjukt fint massivt golv som höjer totalinteycket vid en eventuell försäljning. Andra grejer vi kommer göra som sticker ut från mängden är tex infällt vatten till duschen. Allt sådant höjer totalintrycket.

Jag tror du har fel att vi inte kommer vinna på satsningen.
 
  • Gilla
Norlen
  • Laddar…
Jag säger bara "Only in stockholm" med glimten i ögat :)
 
  • Gilla
CCPusher och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr är det väl så att det bara är i Stockholm vi har sådana marknadsvärden att man kan räkna hem renoveringar som dessa rent ekonomiskt
 
Fascinerande hur många bara letar fel och har åsikter om vilken mängd arbete och eventuell vinst/förlust vid evt försäljning. Sånt läser jag sällan då det handlar om villor.

TS det är ett fantastiskt fint jobb ni gjort ni kommer trivas sjukt bra! För jag antar att ni bygger för er själva, inte i spekulationer. Sen är det ju fantastiskt kul att ni bor i ett område man faktiskt har möjlighet att få tillbaka en del av investeringen. Så är det inte på så jättelånga ställen i landet. Bra jobb!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tackar :) ja, jag tror det slutgiltiga golvet kommer bli riktigt fint så helt klart värt jobbet. Vi har dock fortfarande inte lagt själva golvet :) tagit lite tid med badrummet, men nu har vi börjat igen, ska regla lite väggar och resa kök, men sedan ska golvet läggas
 
Tog bara 2.5 år men nu kan man stänga detta kapitel, skönt :D

DSC_0459.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0460.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0461.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0462.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0463.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0466.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0467.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Magnus Berglund3 och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Tog bara 2.5 år men nu kan man stänga detta kapitel, skönt :D
Du menar väl 1,5 år??? Eller började du med jobbet innan du blev medlem på forumet? ;)
 
Så otroligt snyggt! Äntligen kan ni koppla av. :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
roli skrev:
Du menar väl 1,5 år??? Eller började du med jobbet innan du blev medlem på forumet? ;)
Japp, maj 2013 började vi så okej, inte riktigt 2.5 år snarare drygt 2 år. Iof inget att vara stolt över :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Thiasvovve skrev:
Så otroligt snyggt! Äntligen kan ni koppla av. :)
Tackar, ja det är så skönt att slippa se undergolvet :D Och speciellt alla sneda balkar som sticker upp :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Väldigt snyggt golv. Särskilt i "hallen" (1:a bilden) tycker jag att det ger ett väldigt bra intryck.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Tackar, det är ju nästan det viktigaste, first impression lasts eller hur brukar man säga :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.