42 317 läst ·
77 svar
42k läst
77 svar
En resa har börjat
Intressant jurist.... Vad skulle föreningen ersätta enligt honom?AndersMalmgren skrev:Japp, jag hade till och med kontakt med en jurist när vi upptäckte hur illa det såg ut. Juristen tyckte vi skulle driva process mot föreningen att de skulle stå för kostnaden men vi kände att vi inte ville bråka det första vi gjorde i en ny föreningSnarare har jag uppmärksamt ett problem som finns i fastigheten vilket föreningen kan vara tacksamma för..
Ni gjorde rätt i att inte börja processa om detta... Det blir lätt en långkörare i domstolar som kostar massa pengar... och tid.... Vid renoveringar brukar tid och pengar tyvärr vara en bristvara....
Sen får man inte glömma att eftersom man bor i föreningen så blir man nog förlorare oavsett...
För de kostnader som föreningen tvingas till kommer att drabba de boende.... Så då drabbas man ändå själv...
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Han var säker på att han kunde få det klassat som ett fel som hörde till fastigheten och inte lägenheten. Eftersom det var felkonstruerat redan när det anlades 1920
Jag gillar jurister som är säkra på sin sak... då vet man att de inte är så seriösa...
Ja du... Det låter som en bra jurist som kan 20-talets byggnads teknik.... Frågan är då om det är ett fel? Eller förekom det att man byggde på detta sett på 20-talet... verkar vara en väldigt brant uppförsbacke... Helt klart vettigt beslut att inte försöka processa mot föreningen. Det låter som ni skulle kunnat förlora... eller som jag skrev tidigare... egentligen förlorar ni vilket som
Ja du... Det låter som en bra jurist som kan 20-talets byggnads teknik.... Frågan är då om det är ett fel? Eller förekom det att man byggde på detta sett på 20-talet... verkar vara en väldigt brant uppförsbacke... Helt klart vettigt beslut att inte försöka processa mot föreningen. Det låter som ni skulle kunnat förlora... eller som jag skrev tidigare... egentligen förlorar ni vilket som
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Det var hans åsikt efter att ha tagit del av det underlag som experterna vi konsulterat givit oss.
Förlora skulle jag inte säga, vi kommer få ett sjukt fint massivt golv som höjer totalinteycket vid en eventuell försäljning. Andra grejer vi kommer göra som sticker ut från mängden är tex infällt vatten till duschen. Allt sådant höjer totalintrycket.
Jag tror du har fel att vi inte kommer vinna på satsningen.
Förlora skulle jag inte säga, vi kommer få ett sjukt fint massivt golv som höjer totalinteycket vid en eventuell försäljning. Andra grejer vi kommer göra som sticker ut från mängden är tex infällt vatten till duschen. Allt sådant höjer totalintrycket.
Jag tror du har fel att vi inte kommer vinna på satsningen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tyvärr är det väl så att det bara är i Stockholm vi har sådana marknadsvärden att man kan räkna hem renoveringar som dessa rent ekonomiskt
Fascinerande hur många bara letar fel och har åsikter om vilken mängd arbete och eventuell vinst/förlust vid evt försäljning. Sånt läser jag sällan då det handlar om villor.
TS det är ett fantastiskt fint jobb ni gjort ni kommer trivas sjukt bra! För jag antar att ni bygger för er själva, inte i spekulationer. Sen är det ju fantastiskt kul att ni bor i ett område man faktiskt har möjlighet att få tillbaka en del av investeringen. Så är det inte på så jättelånga ställen i landet. Bra jobb!
TS det är ett fantastiskt fint jobb ni gjort ni kommer trivas sjukt bra! För jag antar att ni bygger för er själva, inte i spekulationer. Sen är det ju fantastiskt kul att ni bor i ett område man faktiskt har möjlighet att få tillbaka en del av investeringen. Så är det inte på så jättelånga ställen i landet. Bra jobb!
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tackar
ja, jag tror det slutgiltiga golvet kommer bli riktigt fint så helt klart värt jobbet. Vi har dock fortfarande inte lagt själva golvet
tagit lite tid med badrummet, men nu har vi börjat igen, ska regla lite väggar och resa kök, men sedan ska golvet läggas
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tog bara 2.5 år men nu kan man stänga detta kapitel, skönt 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tackar, det är ju nästan det viktigaste, first impression lasts eller hur brukar man säga 
