Går alla tiders att rulla vanligt spackel.
Jag kan tycka att det ofta är bättre är "riktigt" rullspackel då det inte fyller lika bra. Så det är i mitt tycke absolut inte värt dom extra slantarna för rullspacklet.
Med vanligt spackel kan man tunna lite lagom med vatten o vispa ordentligt till den konsistens man vill ha.
Är dessutom inte lika jobbigt att rulla på spacklet!!

B
så i princip går det ta vanligt spackel, men är det bättre med finspackel jämfört med mellanspackel? vore ju förträffligt om det inte behövde blandas, utan bara vara att köra ner rollern.....

Vad är vitsen ? Nästan samma ojämnheter men 3 mm längre ut.

tjaboo skrev:
Kanske bara jag som är djävligt trött men har dom inte stavat fel?

Torktid
Torktiden är beroende av underlag, skittjocklek, temperatur, luftfuktighet etc.
Haha

Prova rolla sprutspackel..

den största skillnaden om man jämför det nya gröna rullspacklet med tidigare produkter avsedda för rullapplicering, är konsistensen på den gröna produkten. Det är i princip som att rulla färg, man spar tid, ca 30-40% i arbetstid. Den är godkänd att sätta pappersremsa i(vilket är standard) och otroligt lättslipad. Testa den, ni kommer inte bli besvikna.

Wirre740 skrev:
Jo, rapport kan vi fixa en efter nyår.

Kanske ska ta en sån brödkavel som är till knäckebröd, så man får fina mönster. d^_^b
Hur gick det för dig? Vilket spackel använde du och hur blev resultatet?

flouee skrev:
Hur gick det för dig? Vilket spackel använde du och hur blev resultatet?
Har kört med Byggmax-spackel.
Men sammanfattningen än så länge är att det gick åt h**vete.
Hade fel sorts roller samt hade inte blandat spacklet ordentligt.
Har dock köpt en annan sorts roller nu och ska blanda spacklet lösare nästa gång. (kommer att ske inom dom närmaste veckorna)
Återkommer med ett bättre svar då.

S
medium spackel går fin fint. behöver köpa dyrast möjliga.
medium rulle att rulla ut det.
å blanda inte ut spackel med vatten. spackel är färdig blandad.
vill ni blanda själva så får köpa säcka spackel

Redigerat av moderator:
(Det var snabbt svarat :))

Oj, vad ska man ha för roller då?

Okej... Jag har ju beckers medium, men det är ganska fast tycker jag, men ni menar att det kan gå ändå?

SBH skrev:
medium spackel går fin fint. behöver köpa dyrast möjliga.
medium rulle att rulla ut det.
å blanda inte ut spackel med vatten. spackel är färdig blandad.
vill ni blanda själva så får köpa säcka spackel

Vad är problemet med att förtunna spacklrt? Kör med bostik färdigblandat som jag späder ut lite för att det går dubbelt så fort att dra ut det. Funkar bra.

jkarlberg skrev:
Vad är problemet med att förtunna spacklrt? Kör med bostik färdigblandat som jag späder ut lite för att det går dubbelt så fort att dra ut det. Funkar bra.
Det undrar jag också.
Funkade bra att blanda ut byggmax spackel, bara att jag inte hade tillräckligt med vatten för att det skulle funka att rolla..

Jag körde med alcros gröna rullspackel i ett rum men fattar inte riktigt vitsen. Det blev att man rollade upp och sen mha spackelspaden tog bort det mesta som man typ slängde eftersom det var för lättflytande för att spackla. Gjorde säkert något galet men två spackelspadar och Alcro lätt hand är ljusår lättare att jobba med.

Använder verkligen målare (som inte är sponsrade i ett kommersiellt TV-program) rullspackel? Eller är det något misslyckat sätt att skapa nya produkter för spackeltillverkarna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.