10 174 läst ·
33 svar
10k läst
33 svar
En liten varning för Malmbergs produkter och ansvarskänsla
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Tror han syftar på de små jacken precis i kanten över platsen där luckan skall vara.
Jag tror att det är plasten som blivit skör av UV strålning och just där på kanten samlas vattendroppar som ev. fryser. Om då plasten har en hållfasthet i klass med pressat vetemjöl så fryser det troligen lätt bort små bitar.
Jag tror att det är plasten som blivit skör av UV strålning och just där på kanten samlas vattendroppar som ev. fryser. Om då plasten har en hållfasthet i klass med pressat vetemjöl så fryser det troligen lätt bort små bitar.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Lågris elmateriel är aldrig bra. Svårare att koppla in elsäkert och sämre delmaterial/komponenter. Detta vet alla elektriker, men inte alla hemmapulare.
Kopplade in en dimmer åt en granne, som denne köpt på Ge-Kås för 25 spänn. Tog två och en halv timme, inkl att rota fram lite reservdelar i snickarboa...
Kopplade in en dimmer åt en granne, som denne köpt på Ge-Kås för 25 spänn. Tog två och en halv timme, inkl att rota fram lite reservdelar i snickarboa...
Ja, det var så jag tolkade de märkena ocksåhempularen skrev:Tror han syftar på de små jacken precis i kanten över platsen där luckan skall vara.
Har 8 st malmbergs lysrörsarmaturer i garaget som såldes,levererades och monterades av våra elektriker som sade att man inte skulle köpa billiga armaturer på jula eller Bauhaus. Efter två veckor hade hälften av "skyddsplasten" ramlat ner på bilarna och gått sönder i bitar. Ångrar att jag inte köpte billig skit. Malmbergs känns som den billigaste skiten du kan hitta fast det kostar mer.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Fast Malmbergs är väl just "billig skit"?
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Jag kollade precis på nätet. Jula säljer en standardarmatur (Anslut) för 299kr, visserligen kampanj för 149 just nu. Malmbergs liknande armatur kostar hos elbutik.se 295 kr.
Dvs samma pris för billigt skit av olika fabrikat.
Dvs samma pris för billigt skit av olika fabrikat.
Det är exakt lika på hos Malmbergs som hos övriga aktörer som har "lågprissortiment", kvalitén varierar på olika produkter och det är omöjligt för "vanliga" människor att avgöra vad som är prisvärt.
Jag har under åren köpt (för att själv utvärdera) det mesta av deras produkter och kan säga att mycket är rent skräp som jag aldrig skulle använda hos en kund medan vissa saker tveklöst är prisvärt och håller bra kvalitet, även om inte den absolut bästa men helt klart brukbart.
Jag har under åren köpt (för att själv utvärdera) det mesta av deras produkter och kan säga att mycket är rent skräp som jag aldrig skulle använda hos en kund medan vissa saker tveklöst är prisvärt och håller bra kvalitet, även om inte den absolut bästa men helt klart brukbart.
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Skit är vad de har. Kablar mm är helt okey att köpa dock.
Har sett uttag som suttit i 40 år utomhus som ser som nya ut.
Har sett uttag som suttit i 40 år utomhus som ser som nya ut.
Jaja.. känns som detta håller på och spåra ur.
Tror säker att man kan hitta delar av Malmbergs sortimentet som är fullt tillfredsställande. Dessutom kan alla företag kan ha otur med en batch.
Det intressanta är vad man gör åt saken när en kund hör av sig och det var det jag ville belysa med mitt inlägg.
Jag fick en dra åt skogen!
Vi kan nog stänga tråden om diskussionen fortsätter att behandla specifika inköp från Malmbergs som upplevts fantastiska respektive skräp. Tror tyvärr aldrig vi kan hitta deras generella kvalitetsnivå jämfört med andra företag.
Tror säker att man kan hitta delar av Malmbergs sortimentet som är fullt tillfredsställande. Dessutom kan alla företag kan ha otur med en batch.
Det intressanta är vad man gör åt saken när en kund hör av sig och det var det jag ville belysa med mitt inlägg.
Jag fick en dra åt skogen!
Vi kan nog stänga tråden om diskussionen fortsätter att behandla specifika inköp från Malmbergs som upplevts fantastiska respektive skräp. Tror tyvärr aldrig vi kan hitta deras generella kvalitetsnivå jämfört med andra företag.
Jag tycker det var dåligt av elbutik.se att avvisa reklamationen(?) med förklaringen att de inte får kontakt med Malmbergs. En reklamation är en sak mellan köpare och säljare och hur säljaren löser det i nästa led är säljarens problem.hek skrev:
Precis som cpalm skriver så ska inte Malmberg lastas i första hand utan det är Elbutik som inte skött sina åtaganden. Det är alltid den som säljer grejerna som även ska klara av ev. reklamation mot kunden, hur sedan säljaren i sin tur får ersättning eller ej från sin leverantör får inte påverka slutkunden.
Jag handlar av Rutab på firman. Min erfarenhet är att dom har kaxig attityd och inte är särskilt flexibla. Ville exempelvis ha stafflade priser på en produkt men det var kört. Skall byta leverantör genom att köpa direkt från tillverkaren nästa gång.Odjuret skrev:
Produkterna har det dock inte varit fel på...