En lampa som blinkar hastigt oavbrutet inne i diskmaskin med ett irriterande blått ljus när luckan är öppen.
LED lampa förmodligen
Slocknar endast när man bryter strömmen

Ska man våga satsa på att köpa reservdelen för ca 500 kr eller kan det vara något annat fel (programstyrning) också utöver själva lampan?
Någon tekniker som känner till detta fenomen?

Vänligen
Bertil

Diskmaskin Electrolux Modell ESL66020 ca 10 år

PNC 911936230/03

Är det något som inte funkar, eller är det bara irriterande?

Klipp av kabeln till lampan.

Den fungerar men ambitionen är att laga diskmaskinslampan

Ska man våga satsa på att köpa reservdelen för ca 500 kr eller kan det vara något annat fel (programstyrning) också utöver själva lampan?

Om du är någorlunda säker på att grejen du talar om löser problemet så är det väl en rimlig peng för att lösa felet.

E etompau skrev:
Om du är någorlunda säker på att grejen du talar om löser problemet så är det väl en rimlig peng för att lösa felet.
Det är just det som är frågan och jag är inte säker, känns surt om det är något annat som gör att lampan blinkar och kasta 500 kr i sjön

Förmodligen har själva lampan gått sönder. Elektroniken verkar sitta i själva lampan, så det borde inte vara någon särskild styrning från programkortet mer än av/på när dörren stängs eller öppnas.

• Gilla
Mr.Hammer
  • Laddar…
A
mycket vanligt fel bara att byta ut hela lampan

• Gilla
Mr.Hammer
  • Laddar…
Med tanke på de två senaste svaren så känner jag mig trygg med att göra ett försök, tackar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.