1 455 läst ·
19 svar
1k läst
19 svar
En HELT otrolig historia
hehehe.. grattis för den turen..
O herregud vilken pers...blev alldeles svettig när jag läste texten. Otroligt att du fick tillbaka portföljen!
Förmodligen såg dom något som gjorde att dom inte vågade bära portföljen med sig ute på gatan (risk att möta ägaren kanske?) och ställde ifrån sig den för att kanske hämta upp den några minuter senare med bil eller något, men som tur var han du före.
Skönt i alla fall att du fick tillbaka allt !
Förmodligen såg dom något som gjorde att dom inte vågade bära portföljen med sig ute på gatan (risk att möta ägaren kanske?) och ställde ifrån sig den för att kanske hämta upp den några minuter senare med bil eller något, men som tur var han du före.
Skönt i alla fall att du fick tillbaka allt !
VA!?
Grattis för ett helt liv som ni fick tillbaka!
Tänk att ett liv får plats i en portfölj... vad är det för liv vi lever...
Jag råkade en gång i tiden glömma min portfölj i en spårvagn i Göteborg. Reste hem 140 mil för att inse att min journalbok med flera månaders inbokningar var borta. Patientuppgifter på vift - jättekul. Plånboken brydde jag mig inte om.
Nästa dag ringde en vänlig själ som hittat min egendom och talade om att porföljen med innehåll var på väg till mig per post. Behöver jag tillägga att kvinnan som ringde inte var svensk?
Grattis för ett helt liv som ni fick tillbaka!
Tänk att ett liv får plats i en portfölj... vad är det för liv vi lever...
Jag råkade en gång i tiden glömma min portfölj i en spårvagn i Göteborg. Reste hem 140 mil för att inse att min journalbok med flera månaders inbokningar var borta. Patientuppgifter på vift - jättekul. Plånboken brydde jag mig inte om.
Nästa dag ringde en vänlig själ som hittat min egendom och talade om att porföljen med innehåll var på väg till mig per post. Behöver jag tillägga att kvinnan som ringde inte var svensk?
Glömde själv en stor nyckelknippa i bilen som stod nattparkerad utanför verkstaden i södra Stockholm. Bilen blev naturligtvis snodd och slaktad i beståndsdelar och nycklarna snoddes. I mitt dåvarande jobb hade företaget jag jobbade för hand om vägverkets SMS-tjänst där man kunde skicka in ett registreringsnummer och få tillbaka ägare och adress. Jag kollade i databasen om någon hade skickat in bilens registreringsnummer den natten och fick tillbaka två nummer varav den ena gick till en väktare och det andra till ett kontantkort hos en operatör jag tidigare jobbat på. Jag ringde mina gamla arbetskamrater hos operatören och frågade om de kunde spåra mobilnummret och det kunde de göra men de behövde ha förfrågan från en polis.
Jag ringde då polisen och frågade om de kunde göra en sån förfrågan men fick svaret att brottet var för ringa för det.
Samtidigt började vi få inbrott i förråden i bostadsrättsföreningen som nycklarna gick till så vi fick låta byta ut alla nycklar till en kostnad av 24.000 SEK exklusive byten av lås i vår bostadsrätt.
Summa summarum kostade det brottet c:a 30-40.000 exkl. stöldgods från förråden, polisen fick brottslingens mobilnummer serverat men tyckte inte att det var värt arbetet att göra en förfrågan hos operatören.
Nästa gång jag kommer på en biltjuv blir det nog enklare att återanvända honom som fyllnadsmassa på nästa bygge än kalla in polisen. :-X
mvh
David
Jag ringde då polisen och frågade om de kunde göra en sån förfrågan men fick svaret att brottet var för ringa för det.
Samtidigt började vi få inbrott i förråden i bostadsrättsföreningen som nycklarna gick till så vi fick låta byta ut alla nycklar till en kostnad av 24.000 SEK exklusive byten av lås i vår bostadsrätt.
Summa summarum kostade det brottet c:a 30-40.000 exkl. stöldgods från förråden, polisen fick brottslingens mobilnummer serverat men tyckte inte att det var värt arbetet att göra en förfrågan hos operatören.
Nästa gång jag kommer på en biltjuv blir det nog enklare att återanvända honom som fyllnadsmassa på nästa bygge än kalla in polisen. :-X
mvh
David
Klicka här för att svara