2 132 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
En otrolig historia
Min pellets brännare ecotec A4a la av nu på lördags kvällen.Kollade vad som kunde vara fel och såg att internskruven hade låst sig.Jag tog isär brännaren och efter en hård kamp ficka jag ur internskruven som satt fastkilad av en stor fyrkantig stålbricka i storlek 50*50mm och 3-4mm tjock.Då jag köper min pellets från Telge Energi så ringde jag till dom men dom hade inget öppet på kvällstid utan jag vände mig då till Neova som levererar pelletsen åt Telge.På neovas hemsida så hittade jag ett mobilnummer till en anställd (mycket trevlig och tillmötesgående) som gav mig nummret till regions säljaren "A".Jag ringde honnom och talade om mitt problem och att jag inte kan värma mitt hus utan pellets.Min tanke var ju att han kanske kunde ordna hit en montör till i morgon men inte.
Samtalet med A blev detta.Jag förklarade mitt problem.
A-Va (fult ord) vill du att jag skall göra åt det en lördag kväll.
Jesper-Jo jag tänkte att du kanske kunde ordna nogon montör som kunde laga brännaren.
A-Hur (fult ord) skall jag kunna göra det en lördagkväll,dessutom har jag gäster.
Jesper-Va är det för attityd du har.Jag ringer ju och ber om hjälp med en vara ni sålt som det är fel på.
A-Jo sån är min attityd när du ringer en lördagkväll,far åt (fult ord) med dig din jävel.KLICK
Detta är helt otroligt.Han bad mig fara åt (fult ord).
Jag ringde upp min första kontaktperson igen och han kunde bara beklaga sin kolegas uppförande men kunde inte hjälpa mig mer än så.Han lovade dock att höra av sig till mig på söndagen om han kunde hitta nån lösning.
Vad säger man.Regions säljaren bad mig dra åt (fult ord) i stället för att hjälpa mig eller ge mig ett nummer att ringa.
Jag är så arg så jag vet inte var jag skall ta vägen.Till råga på allt skit så har stålbrikan luckat skära upp ett jack i interskruven och motorn har brännt så jag kan ju inte ens köra den hjälpligt.
Samtalet med A blev detta.Jag förklarade mitt problem.
A-Va (fult ord) vill du att jag skall göra åt det en lördag kväll.
Jesper-Jo jag tänkte att du kanske kunde ordna nogon montör som kunde laga brännaren.
A-Hur (fult ord) skall jag kunna göra det en lördagkväll,dessutom har jag gäster.
Jesper-Va är det för attityd du har.Jag ringer ju och ber om hjälp med en vara ni sålt som det är fel på.
A-Jo sån är min attityd när du ringer en lördagkväll,far åt (fult ord) med dig din jävel.KLICK
Detta är helt otroligt.Han bad mig fara åt (fult ord).
Jag ringde upp min första kontaktperson igen och han kunde bara beklaga sin kolegas uppförande men kunde inte hjälpa mig mer än så.Han lovade dock att höra av sig till mig på söndagen om han kunde hitta nån lösning.
Vad säger man.Regions säljaren bad mig dra åt (fult ord) i stället för att hjälpa mig eller ge mig ett nummer att ringa.
Jag är så arg så jag vet inte var jag skall ta vägen.Till råga på allt skit så har stålbrikan luckat skära upp ett jack i interskruven och motorn har brännt så jag kan ju inte ens köra den hjälpligt.
Tycker det är lite naivt att tro att man kan ringa hem till folk en lördagkväll och störa, dessutom var det Allhelgonadagen igår. Du bor i Halland, det var knappast minusgrader, varmvatten går att värma på spisen för disk o avtvagning, dvs. nån större kris var det knappast.
Sådana här saker sköter man bäst på vardagar när folk är mottagliga för argument och fakta. En montör/reparatör för pelletsbrännaren ringer du lämpligast efter själv på måndag. Med information om exakt vad som orsakat ditt stopp och hur mycket det kostar att åtgärda, kan du sedan ringa Neova och framföra skadeståndsanspråk på ett lugnt och sansat sätt.
Sådana här saker sköter man bäst på vardagar när folk är mottagliga för argument och fakta. En montör/reparatör för pelletsbrännaren ringer du lämpligast efter själv på måndag. Med information om exakt vad som orsakat ditt stopp och hur mycket det kostar att åtgärda, kan du sedan ringa Neova och framföra skadeståndsanspråk på ett lugnt och sansat sätt.
Jag vill hålla med Hemmakatten, men med skillnad att rikta anspråken mot Telge Energi. Det är där du är kund, det är de som tjänar pengarna på dig. Det skadar heller inte om man på något sätt kan härleda denna metallpryttel till pelletsen innan man börjar tjoa om vem som skall betala. Den kanske kommer från din anläggning, och inte pelletsleverantören?
Att brickan kommer från min anläggning är helt uteslutet.
Och att jag inte skulle ha ringt en lördag var ju fånigt då jag fick numret av en kolega till honom.
Sen så är det ju knappast mitt problem att få den lagad och sen kanske få pengar av bränsleförsäljaren.Om man köper olja med tex vatten i så kommer en oljemontör ganska omgående och jag väntar mig samma service från pellets leverantör.
Nu idag har jag pratat med denna A igen och han var inte ett dugg trevligare idag utan svor åt mig och medelade att jag var dum i huvet som hade ringt.
Men som bättre är så fanns det vettigt folk på det bolaget som kunde ta hand om saken då den labile och troligen totalt inkompetende A inte klarar av att lösa en reklamation.Han sa att han stod för det ha sa till hundra procent och att det var helt mitt fel att jag ringt trots att jag fick numret till en peron som skulle kunna lösa problemet.
Och att jag inte skulle ha ringt en lördag var ju fånigt då jag fick numret av en kolega till honom.
Sen så är det ju knappast mitt problem att få den lagad och sen kanske få pengar av bränsleförsäljaren.Om man köper olja med tex vatten i så kommer en oljemontör ganska omgående och jag väntar mig samma service från pellets leverantör.
Nu idag har jag pratat med denna A igen och han var inte ett dugg trevligare idag utan svor åt mig och medelade att jag var dum i huvet som hade ringt.
Men som bättre är så fanns det vettigt folk på det bolaget som kunde ta hand om saken då den labile och troligen totalt inkompetende A inte klarar av att lösa en reklamation.Han sa att han stod för det ha sa till hundra procent och att det var helt mitt fel att jag ringt trots att jag fick numret till en peron som skulle kunna lösa problemet.
Du får helt enkelt reklamera honom
, skämt åsido. Klart han kan neka hjälp om han anser att han inte kan hjälpa dig. Men otrevlig behöver man inte vara och ett annat nummer borde han kunnat klämma ur sig.
Varför inte ta vägen till (fult ord) som A föreslog helt enkelt? Där är det säkert varmt i alla fall...jesper@fordson skrev:
Men ärligt talat så tycker jag nog du var lite fel ute. Vi har ju bara din sida av storyn, så det kan ju mycket väl hända att du inte var speciellt trevlig och ganska påstridig också... det vet ju inte vi, som bara läser vad du väljer att skriva.
A var ju knappast uppsatt som "jourperson" för företaget ifråga. Hans nummer fick du av en kollega till honom och säkert inte med hans medgivande och A hade antagligen inte alls något ansvar för att ta telefonsamtal vid den tidpunkten utan det var fel av den "trevlige och bemötande" personen som du talade med att ge ut hans telefonnummer. Men kanske du var så påstridig att han inte orkade låta bli?
Sedan var det ju knappast ens det företaget ifråga som du skulle dra ärendet med överhuvudtaget. Om du köper en dator av Dustin och du råkar få brödrost istället, inte (fult ord) ringer du väl till Posten och kräver att de skall låna ut en dator till dig, eller???
Du hade överhuvudtaget inte någon kundrelation till företaget som du ringde och de hade överhuvudtaget ingen skyldighet att göra någonting för dig.
Det är mina 2 ören...
Låter som ett missförstånd, den här Aimo verkar inte ha haft nån jourtjänst. Finns ingen anledning att svära åt dig såvida du inte var påstridig i din tro att han var skyldig att hjälpa dig (mitt i hans middagsbjudning).
Så, missförstånd och olycka att han gav dig numret som du inte skulle ha haft.
Men allvarligt nu, har pelletsleverantörerna jouravtal på privatpersoners pelletsanläggningar?
Så, missförstånd och olycka att han gav dig numret som du inte skulle ha haft.
Men allvarligt nu, har pelletsleverantörerna jouravtal på privatpersoners pelletsanläggningar?
Riktiga bolag gör rätt för sig.
Otrevlig är man sen man vänligt påpekat att "tyvärr kan jag inget göra ring på måndag" och personen inte ger sig.
Men men kanske haft storgrälet med frugan just innan du ringde, alla kan ha en dålig dag eller tre.
Om de säljer något som skadar din anläggning får de självklart stå för skadan ELLER tydligt ange att deras produkt inte är säker att använda.
Shell fick ju byta bränsletankar på ett antal bilr då de sålt felaktigt bränsle för några år sen, detta är väl ungefär samma sak.
Otrevlig är man sen man vänligt påpekat att "tyvärr kan jag inget göra ring på måndag" och personen inte ger sig.
Men men kanske haft storgrälet med frugan just innan du ringde, alla kan ha en dålig dag eller tre.
Om de säljer något som skadar din anläggning får de självklart stå för skadan ELLER tydligt ange att deras produkt inte är säker att använda.
Shell fick ju byta bränsletankar på ett antal bilr då de sålt felaktigt bränsle för några år sen, detta är väl ungefär samma sak.
Klicka här för att svara