Idag hade vi en rörmokare som kom och ersatte ett element som börjat rosta (äntligen, meddelade husbolaget detta redan i november...).

Då fick jag stänga av systemet på rörmokarens order. Rörmokaren tömde ut vattnet från elementet, men det slutade med att systemet tömdes. Nog med det. Till slut var nya elementen på plats och jag skulle köra igång pannan igen.

Trycket hade ju sjunkit till 0, så jag fyllde på med vatten, precis enligt Nibes direktiv. Fick hålla på och lufta en hel del...

Dock har en sak dykt upp som oroar mig. I Nibe pannan så finns det ju ett genomskinligt rör som går ner i ett litet kärl. Från det röret kommer det ut luft hela tiden... Ska det vara så, eller är det något som jag behöver oroa mig för? Jag lägger med en bild som kanske kan tydliggöra detta... Trycket sjönk tidigare, men de senaste 20 min har trycket varit på en stabil nivå.

/J

• Nibe fighter 310p.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det genomskinliga plaströret är för kondensvatten från "kylbatteriet" som återvinner energin ur frånluften.
Då fläkten trycker luften genom batteriet är det helt normalt att det blåser lite i denna slang.

Tack för hjälpen! Nu är jag mycket lugnare! :)
/J

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.