Mikael_L Mikael_L skrev:
Varför ser den ut som Svampbob?
Ledsen inte Svampbob, men en minion … som inte är Phil Minion

Mikael_L
Jdå, visst såg jag att det var en minion, och det var ju även tydligt med skämtets filé minion ...

Men jag tyckte att den var mer påminnande om svampbob fyrkant, något med munnen och ögonen.
Men nu när jag googlar fram bilder så ser jag att jag på många sätt har fel, men jag tycker fortfarande att det är lite likt svambob, men jag kan inte förklara varför.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jdå, visst såg jag att det var en minion, och det var ju även tydligt med skämtets filé minion ...

Men jag tyckte att den var mer påminnande om svampbob fyrkant, något med munnen och ögonen.
Men nu när jag googlar fram bilder så ser jag att jag på många sätt har fel, men jag tycker fortfarande att det är lite likt svambob, men jag kan inte förklara varför.
Man ser det man vill se?

Virkat bokmärke i form av en grön ödla med stora ögon och röd tunga, som ligger i en öppen bok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
saiter och 6 till
  • Laddar…
T
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Är det inte en död groda...? 🤪

• Gilla
JohnBergq och 2 till
  • Laddar…
En fågel går på sand med en text ovanför: "When somebody tells me: 'Don't do that'". Fågeln är märkt "Me" och sanden "That".
Skapa konto

• Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
En serietecknad scen där en farfar berättar för sitt barnbarn att han kan äta glass till lunch och barnet frågar vem farfar pratar med.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
wildeside
En ko äter gräs på en äng nära fabriker med rökgaser, flygplan och bilar. Text säger "Problemet är förstås kon.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Älska
  • Wow
gcostanza och 14 till
  • Laddar…
Jag tycker det här är lite lattjo:

Flygplan med tre motorer, två på ena vingen, under start med rökspår i bakgrunden.

Tremotorkärra med två på ena vingen??

• Gilla
  • Haha
  • Wow
MrDizzy och 11 till
  • Laddar…
Kul? Chryslergurun Vergile Exner var först.

Konceptbilder av bilmodeller designade av Chrysler, med fokus på front- och bakparti, framtagen av formgivaren Vergile Exner.

Kan påpekas att när GM såg "The forward look" skrotade de fem år av designarbete och började om på ny kula.

• Gilla
  • Haha
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:

[bild]

Varning för död groda.

Ja, givetvis är det en ai-bild osv men om du ser ett "riktigt" fotografi på ett flygplan med ojämnt antal motorer så kan det vara helt i sin ordning. Ibland transporteras motorer så när de skall flyttas. // Fd flygmotortillverkare

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:

[bild]

Vidareutveckling av den här?

• Ett gammalt militärt flygplan med dubbla bommar och propeller står på en flygplats, sett uppifrån.
    Skapa konto
  • Gilla
kelegris och 1 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Varning för död groda.

Ja, givetvis är det en ai-bild osv men om du ser ett "riktigt" fotografi på ett flygplan med ojämnt antal motorer så kan det vara helt i sin ordning. Ibland transporteras motorer så när de skall flyttas. // Fd flygmotortillverkare
Specialbyggd kärra isf, inget man åker runt med. De morötter jag flyttat i mina dar har åkt i transportemballage i något cargoaktigt.

Varning för ”Plumpt skämt”..

Textskämt om veganer och familjemiddag med kyckling, åtföljt av emojis för kycklingben, skratt och bestick.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
saiter och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.