Hej,

Efter att ha smygtittat på andras (fantastiska) projekt i det här forumet tänkte jag våga mig på att lägga ut några bilder på en hållare till en Apple Watch-laddare som jag gjort åt min dotter.

Den är gjord i ek och sjödränkt ek som limmats ihop till ett block som jag sedan sågat ut hållaren i. Slutligen har jag oljat den med möbelolja.

Ekblock för tillverkning av hållare bredvid ett färdigt urholkat prototypexemplar i furu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ekblock och en prototyp av en Apple Watch-laddarhållare i furu på en verkstadsbänk.
Skapa konto

Här är en modell jag gjorde i furu tillsamman med ekblocket.

Ekblock utskuret för att forma en hållare till en Apple Watch-laddare, på ett dammigt arbetsbord.
Skapa konto

Första snittet med bandsågen.

Träblock formade som hållare till Apple Watch-laddare på ett arbetsbord, bredvid bandsågsspån.
Skapa konto

Grovsågat, också med bandsågen.

Hemmagjord Apple Watch-laddarhållare i ek vid sidan om ett furumodell, på ett stökigt arbetsbord.
Skapa konto

Nu är sidorna nedtagna för att få rätt bredd på hållaren.

Handgjord Apple Watch-laddarhållare i ek och sjödränkt ek på arbetsbänk, behandlad med möbelolja.
Skapa konto
Hållare till Apple Watch-laddare i processen av att göras, gjord i ek, med uttaget hål för laddaren, på en arbetsbänk.
Skapa konto

Här är hål för laddaren gjorda, tog också upp ett hål på baksidan för att kunna trycka ut laddarskivan om den skulle behöva bytas.

Hantverk av trä för Apple Watch-laddare, gjord av ek och sjödränkt ek, behandlad med möbelolja.
Skapa konto
Handgjord hållare i ek för Apple Watch-laddare behandlad med möbelolja på vit hylla.
Skapa konto
Hemmagjord Apple Watch-hållare i ek på ett vitt skrivbord med en klocka dockad och visar tiden.
Skapa konto

Den färdiga "produkten" behandlad med möbelolja!

Redigerat:
  • Gilla
Skooda och 34 till
  • Laddar…
(y)

Spännande!

Du har ett hål där laddsladden kommer upp, varför gör du inte då en hållare som är över hålet och därmed är det helt "sladdfritt"?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.