Skip6711 Skip6711 skrev:
Jag kan skriva under på Sonys app! Jag hade den för några telefoner sedan. Vet faktiskt inte varför jag slutade använda den!
Tack för påminnelsen! Hur funkar det när man byter telefon?
Lägg bara till de konton du vill ha i appen
Sen synkar den upp.

O OskarL skrev:
Lägg bara till de konton du vill ha i appen
Sen synkar den upp.
Hrm! Hittar bara E-mail smart extension. Har de slutat uppdatera appen för nyare telefoner? (Pixel4XL)

Jag kör Aquamail (som iallafall tidigare var den app Sony OEM'ade). Funkar hur bra som helst med två konton och jag gillar gränssnittet där man swipar bort mail man vill radera.

P
Blue mail funkar fint för mig! vet inte om det motsvarar dina krav dock:)

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Sony tror jag har droppat supporten, men appen funkar ju fortfarande. Går ladda hem .apk-filen om inte annat.

• Gilla
Skip6711 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Nackdelen med att lägga till andra konto i ditt gmail är ju att du kommer få mailen kopierad dit. Alltså till det kontot. Så länge du använder deras app eller webläsare är det möjligt att de kan hålla isär sakerna men när du sen byter så ligger allt i en salig röra.
Hmm, ja det är ju en nackdel.
Men om jag använder imap så ligger ju åtminstone det främmande kontots saker åtskilda, kvar på den servern.

Så en variant skulle då vara att ha alla mail på andra konton än gmail, och skapa ett samlingskonto hos google, där allt blir sammanblandat, men det är bara att skrota allt ifall man inte vill vara med längre.

O OskarL skrev:
Sony tror jag har droppat supporten, men appen funkar ju fortfarande. Går ladda hem .apk-filen om inte annat.
Om det är samma app som för tre år sedan så är den som sagt var baserad på Aquamail som är i allra högsta grad supporterad och aktiv. Nackdelen är att man får stå ut med en reklambanner om man inte köper appen.

Fairlane
Som Handyman 1, så kör jag Bluemail på Android.
Jag kör jobbmailen (office365), egen mail från webbhotell och Gmail (som jag knappt använder) och det fungerar utmärkt. Enda som jag inte fått till är tillgång till delade konton i Office365.

På datorn kör jag Thunderbird och den fungerar också som önskat.

• Gilla
Skip6711
  • Laddar…
Har du Samsung så är ju den inbyggda appen fullt funktionsduglig. Den enda bristen jag sett hittills är hur den hanterar kalenderinbjudningar.

Fairlane Fairlane skrev:
Som Handyman 1, så kör jag Bluemail på Android.
Jag kör jobbmailen (office365), egen mail från webbhotell och Gmail (som jag knappt använder) och det fungerar utmärkt. Enda som jag inte fått till är tillgång till delade konton i Office365.

På datorn kör jag Thunderbird och den fungerar också som önskat.
Tittade på Bluemail. Ser trevlig ut! De har en windows/mac/linux client också. Testat den?

Vad sägs om Outlook som ingår i office paketet?
Så ett Office 365 kanske inte vore så dumt.

Jag kör på MyMail sedan ett par år. Fixade det till min mor i höstas då hon tröttnat på att hantera allt separat... Har G-mail, Hotmail och ett gammalt Yahoo liggande med var sin flik så det är lätt att hålla det separat och översiktligt.

Fairlane
Skip6711 Skip6711 skrev:
Tittade på Bluemail. Ser trevlig ut! De har en windows/mac/linux client också. Testat den?
Jag har inte testat det. Hade ett gammalt mailprogram för över 20 år sen, minns ej namnet. När man sen installerade Thunderbird så hanterade den enkelt alla gamla mail och då det är ett program som fungerat bra för mig så har jag stannat där. Kanske ska kolla lite på Bluemail på datorn också.

N Nyikåk skrev:
Har Blue Mail slutat att skicka användarnamn och lösenord till sina egna servrar?

[länk]

Tills det är klarlagt skulle jag undvika det programmet... eller eftersom de samlat in såna uppgifter tidigare så har jag strukit dem från ev. mailprogram för Android.
Jag googlade lite och vad jag kan förstå så var det ett rykte som florerade 2018. Enligt bluemail själva har de aldrig skickat användarnamn och lösenord till sina servrar. Jag behåller nog Bluemail ett tag till.

• Gilla
Nyikåk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.