Jag har haft problem med Eljos Trenduttag. Dom är specificerade till 16A men redan vid långvarig belastning på 10A smälter dom på grund av dålig kontakt i "snabbkopplingarna" Och det är alltså när strömmen passerar genom uttaget till nästa uttag. Dvs inte genom en ansluten stickpropp. Huset är ca 5år så det kan ju inte bero på ålder. Jag har ialla fall bytt ut dom uttag som smält till likadana fast med skruvanslutning. Och det har funkat hittills. Sedan är det ju inte alla uttag som har krånglat men jag har fått byta 2st hittills.

Det är lite läskigt när det säger poffff och halva huset blir mörkt. :(

Bara ett inlägg i debatten och nästan helt off topic.

/Knut

Du har troligen skalat ledarna för kort så de inte fått ordentlig kontakt, vanligt fel hos de som är vana med skruvkoppling och inte läser instruktioner sen finns där knappt kontakt.

Har kört ABB Impressivo hemma och gillar verkligen snabbplintarna. Det går sjukt mycket fortare! Har även kört en del Elko och Eljo tidigare och det är faktiskt stor skillnad på dem jämfört med lågprisprylarna. Byggmax hade uttagförut från Serva som jag tyckte var rätt ok förut. De hade även FK med siliconisolering som var grym, men numera handlar jag bara via polaren som har egen elfirma så jag får inköpspis från hans leverantör (Solar). Vetinte exakt vad jag betalar för enstaka produkter, men jag kunde inte komma i närheten de totalsummor jag handlat för från någon annan.

Jag gillar när brytarna är lite designade, brukar köra med vanliga där de inte syns och lite tuffare där man lägger märket till dom.

Jag har flera gånger använt brytare av ett spanskt(!) fabrikat som heter fontini, härlig tyngd i deras metall-serier. Har även en del annorlunda i typ drivved och chabby chick.

Jag brukar beställa fontini via ett bolag i stockholm, haajoo, www.haajoo.se, men jag vet inte om de bara säljer till företag eller om privatpersoner oxå kan beställa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.