947 läst ·
3 svar
947 läst
3 svar
Eluttag och väggpanel
Försöker sätta upp en panel (huntonit skivor) på väggarna i köket som ska gå ungefär halvvägs upp mot taket, så att det blir som en bröstpanel. Nu har jag nått ett ställe på väggen där det sitter ett eluttag och vet inte riktigt hur jag ska göra där. Eluttaget sitter aningen snett på väggen, så ser lite tråkigt ut också. Hur skulle ni gått till väga? Försöka mäta ut vart eluttaget kommer hamna på skivan och försöka skära ut det? Vad hade ni använt för verktyg för att skära ut det? Kan jag göra något själv för att flytta eller justera eluttaget så att det inte längre sitter snett, även fast jag inte har någon kunskap om el? Eller är det enda andra alternativet att ringa elektriker? Kan man sätta uttaget utanpå skivan?
Definitivt sätta uttaget utanpå panelen. Men vet du inte hur man gör så ta en bild på det och lägg upp så hjälper vi dig.
Jag bodde en gång på ett ställe där gör-det-självaren bara hade sågat ut i panelen för ett eluttag som redan fanns där, och alltså låtit det sitta kvar därinne. Det. Var. Inte. Snyggt.
Jag bodde en gång på ett ställe där gör-det-självaren bara hade sågat ut i panelen för ett eluttag som redan fanns där, och alltså låtit det sitta kvar därinne. Det. Var. Inte. Snyggt.
Klicka här för att svara