Har LKs rumsregleringssystem till den vattenburna golvvärmen. Skåpet är monterat och inbyggt. Från skåpet går en flexslang upp till taket för att kunna mata rumsregleringen med ström.

Nu är det givetvis en lampsladd m eurokontakt (0,75) till regleringen och dessa får man ju inte förlägga i rör.

Hur gör man då? Byter ut kabeln till någon som får dras i rör eller monterar ett enkeluttag inne i fördelarskåpet?
 
Jag skulle rösta på ett uttag i skåpet.
 
  • Gilla
el_richard och 3 till
  • Laddar…
Ok. Då får det bli så. Tack!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Man sätter alltid ett 1-vägsuttag i fördelarskåpet.

//Patrik
 
Mikael_L
Patrik_Hed skrev:
Man sätter alltid ett 1-vägsuttag i fördelarskåpet.

//Patrik
"Man" och "man" ...
Jag klantade mig, inget uttag här i mitt skåp, utan långt långt upp på väggen ovanför. :o

Jag kan inte allt, trots min kaxiga signatur. ;)
 
Ja, jo, det finns ju alltid undantag. ;)

//Patrik
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Är det inte bara en shunt som sitter i de flesta skåp?

Jag brukar normalt inte vilja ha någon utrustning i dessa skåp mer än evt vattenmätare och shunt till värmeslinga etc. Brukar räcka med en dosa och sen iväg med ett rör till central eller lämpligare ställe.
 
El till ställdonen.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.