7 816 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Eluttag i fördelarskåp för golvvärme
Har LKs rumsregleringssystem till den vattenburna golvvärmen. Skåpet är monterat och inbyggt. Från skåpet går en flexslang upp till taket för att kunna mata rumsregleringen med ström.
Nu är det givetvis en lampsladd m eurokontakt (0,75) till regleringen och dessa får man ju inte förlägga i rör.
Hur gör man då? Byter ut kabeln till någon som får dras i rör eller monterar ett enkeluttag inne i fördelarskåpet?
Nu är det givetvis en lampsladd m eurokontakt (0,75) till regleringen och dessa får man ju inte förlägga i rör.
Hur gör man då? Byter ut kabeln till någon som får dras i rör eller monterar ett enkeluttag inne i fördelarskåpet?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Jag skulle rösta på ett uttag i skåpet.
Ok. Då får det bli så. Tack!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Man sätter alltid ett 1-vägsuttag i fördelarskåpet.
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ja, jo, det finns ju alltid undantag. 
//Patrik
//Patrik
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Är det inte bara en shunt som sitter i de flesta skåp?
Jag brukar normalt inte vilja ha någon utrustning i dessa skåp mer än evt vattenmätare och shunt till värmeslinga etc. Brukar räcka med en dosa och sen iväg med ett rör till central eller lämpligare ställe.
Jag brukar normalt inte vilja ha någon utrustning i dessa skåp mer än evt vattenmätare och shunt till värmeslinga etc. Brukar räcka med en dosa och sen iväg med ett rör till central eller lämpligare ställe.
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
El till ställdonen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
