Hej

Har bara använt Eltakos trådlösa produkter och kunderna är varit super nöjda.

De är inte tröga att tycka på, men ger ett "litet" klickande ljud när man trycker på knappen men inget man störs av tycker jag. Plastigt tycker jag inte det är, känns att det är hög kvalitet. Man kan även komplettera med ramar från Elko plus (sten, glas, metall) eller Eljo trend solid (sten, glas, metall) ramar. Livslängden är lika länge som en vanlig strömställare med andra ord säkert 30-40år, tror det var 1miljon tryckningar innan knappen var förbrukad.

Fattar inte varför alla ska envisas med att göra egna strömbrytare som inte passar ihop med nånting?

Betydligt bättre bara med en liten sändare man sätter bakom en vanlig strömbrytare. Då kan man själv välja vilken stil man vill ha. Då kan man tex ha en kronbrytare med vanlig tändning på ena knappen och via trådlös sändare på andra.

edit: Såg nu att Eltako verkar ha även detta

Redigerat:
Rrrrr skrev:
Fattar inte varför alla ska envisas med att göra egna strömbrytare som inte passar ihop med nånting?

Betydligt bättre bara med en liten sändare man sätter bakom en vanlig strömbrytare. Då kan man själv välja vilken stil man vill ha. Då kan man tex ha en kronbrytare med vanlig tändning på ena knappen och via trådlös sändare på andra.

edit: Såg nu att Eltako verkar ha även detta
Som det är är nu så passar Eltako´s standrad trådlösa tryckknappar i Elko Plus, RS-serien men även till Gira, Berker. Men dom har även en tryckknapps modul för Eljo Trend och Trend Solid. Men dom har ju en sändare som man kan montera bakom t.ex. Eljo Senso, Renova strömställare eller valfritt fabrikat. :D

Finns det något Eltako inte har? ;)

//Patrik

Tack elinfo för den resumen. Nu känns det säkrare att prova.

Patrik_Hed skrev:

//Patrik
Nej, och nu är det dags för dig att byta knappleverantör. :)

Det är lite svårt att hitta Eltakos produkter har jag fått erfara.
Men för er som följer denna tråd och bor i Stockholm, samt tycker att det skulle vara kul att se vad Eltako är för tjafs, har jag ramlat över följande information:

Eltakos representant kommer att ha en visning av sortimentet hos elgrossisten Solar's lokaler på Norra Stationsgatan 103, den 31 augusti, från 07 till 11.

Redigerat:
Patrik_Hed skrev:

//Patrik
ja två saker som jag saknar men det ena är på g enligt säljaren

12-24V DC dimmer (kommer i höst)

350, 500, 700mA dimmer :( vill ha, men inte jollyn.

Raceman skrev:
Det är lite svårt att hitta Eltakos produkter har jag fått erfara.
Men för er som följer denna tråd och bor i Stockholm, samt tycker att det skulle vara kul att se vad Eltako är för tjafs, har jag ramlat över följande information:

Eltakos representant kommer att ha en visning av sortimentet hos elgrossisten Solar's lokaler på Norra Stationsgatan 103, den 31 augusti, från 07 till 11.
Svårt och svårt, kolla in någon av dessa.
http://www.eltako.com/sv/moet-oss-h...-eltakos-produkter-aer-tillgaengliga-hos.html

Elinfo skrev:
Svårt och svårt, kolla in någon av dessa.
[länk]
Det är just det jag har gjort, grossisterna har ingen aning om vad det är för produkt.
Nedanstående är de som mig veterligen som har kontor i stockholm.
Eltako finns bara som beställningsvara. Så, jo, något svårt är det att få kläm på vad det är för produkt.

Ahlsell
Elektroskandia
Elkedjan
Solar
Storel

Redigerat:
Raceman skrev:
Det är just det jag har gjort, grossisterna har ingen aning om vad det är för produkt.
Nedanstående är de som mig veterligen som har kontor i stockholm.
Eltako finns bara som beställningsvara. Så, jo, något svårt är det att få kläm på vad det är för produkt.

Ahlsell
Elektroskandia
Elkedjan
Solar
Storel
Jag handlar Eltako´s trådlösa produkter på Solar (har produkter på central lager) och på Elektroskandia (har vissa produkter på lager)

Elinfo skrev:
Jag handlar Eltako´s trådlösa produkter på Solar (har produkter på central lager) och på Elektroskandia (har vissa produkter på lager)
Möjligt att det är så på vissa orter. I stockholm har dessa två grossister nada på lager, på förfrågan vet de inte ens vilken produkten är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.