F
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
[bild]
Var läser du det?
Jag/vi HÖRDE det i direktsändning i valdebatten. Var du inte med där?

F
Ingen aning, media verkar mest ha velat prata om högkostnadsskyddet (som till skillnad mot Elisabeths uttalande är ett vallöfte man till ett hundra procent har svikit), men jag hoppas att man har börjat sondera terrängen kring ny kärnkraft. Dock, jag vill inte försvara regeringens politik, det får dom göra själva, men när diskussionen här i upprepade inlägg höhö-cirar något som inte ens har sagts tycker jag det blir lite löjligt.
Vilket struntprat:"inte ens har sagts" hon sa det i direktsändning.

JanneJanne123
F frasen_36 skrev:
Vilket struntprat:"inte ens har sagts" hon sa det i direktsändning.
Länk?

F
Länk?
Ingen aning. Jag/vi tittade & lyssnade.

P
F frasen_36 skrev:
Ingen aning. Jag/vi tittade & lyssnade.
Du kan ju alltid skapa en egen tråd om brutna vallöften eftersom det verkar ohyggligt viktigt för dig. Den kraftmätningen kan nog bli jobbig även för det rödgröna laget.

• Haha
  • Gilla
cotillion och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Det var det som hon skrev på Twitter att inom 100 dagar skulle kärnkraften byggas ut som hon sedan tog bort.Frågan är ju bara vad Madde regeringen skulle gjort?
Ja, jag kan ju inte tänka mig att Magdalena skulle säga nått så dumt, som alla vet inte går att uppfylla.
Hon är smartare än så, det är mitt intryck av Magda.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
Så du tycker att en dåligt formulerad tweet som hon själv sedan tog bort är att ”gå ut med ett vallöfte till väljarna”?
Det var ingen "dåligt citerad tweet"
det hennes egna ord.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Ja, jag kan ju inte tänka mig att Magdalena skulle säga nått så dumt, som alla vet inte går att uppfylla.
Hon är smartare än så, det är mitt intryck av Magda.
Ja det märkte vi när hon blev intervjuad i tv4 när hon gnällde på regeringen och vad skulle hon gjort.Inte lovat något Mao skulle hon inte göra något alls.

JanneJanne123
F frasen_36 skrev:
Det var ingen "dåligt citerad tweet"
det hennes egna ord.
Eftersom du inte avser presentera något som underbygger detta uttalande så ger jag upp denna sidodiskussion nu. Om du beslutade att rösta på moderaterna tack vare att du hörde Elisabeth Svantesson hävda att hon skulle ha ny kärnkraft klappad och klar inom ett par veckor efter valet kan jag bara beklaga.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Imorgon..!

• Mobilskärmdump av ett elprisdiagram, topp vid 917 öre per 17:00-18:00, undermeny och noter om priser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom du inte avser presentera något som underbygger detta uttalande så ger jag upp denna sidodiskussion nu. Om du beslutade att rösta på moderaterna tack vare att du hörde Elisabeth Svantesson hävda att hon skulle ha ny kärnkraft klappad och klar inom ett par veckor efter valet kan jag bara beklaga.
Så du har aldrig hört detta löfte? Det var ju ett av det största från Kristersson falangen.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
H
Redaktionen Redaktionen skrev:
Nu stiger elpriserna till rekordnivåer även i norra Sverige.

Du kan läsa artikeln här: Elpriserna uppe och sniffar på rekordnivåer igen
Man i glasögon, citat om Sveriges el, tidigare ABB-chefens åsikter, svartvit bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redaktionen Redaktionen skrev:
Nu stiger elpriserna till rekordnivåer även i norra Sverige.

Du kan läsa artikeln här: Elpriserna uppe och sniffar på rekordnivåer igen

• Ledsen
  • Gilla
jonatown och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Dan1891 Dan1891 skrev:
Så du har aldrig hört detta löfte? Det var ju ett av det största från Kristersson falangen.
Om det var deras största löfte måste det ju vara extremt enkelt att plocka fram en länk där det står att man lovar att ha ny kärnkraft på plats inom veckor efter valet?

Om det var deras största löfte måste det ju vara extremt enkelt att plocka fram en länk där det står att man lovar att ha ny kärnkraft på plats inom veckor efter valet?
Ett av det största...du är ju uppenbarligen inte instatt i vad Kristersson gänget gick på val med för frågor...

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.