30 454 läst ·
485 svar
30k läst
485 svar
elpriserna är höga, vems är felet? ryskgas? ingen kärnkraft? dåliga nät?
Vad har detta med de vars avtal gått ut i höst att göra? Ingenting förstås.Magnus Filip skrev:
Ja och att de får skylla sig själva. Vi är några stycken nu som förklarat att vissa haft fasta avtal som gått ut nu i höst. På vilket vis ska de skylla sig själva menar du? Fattar du ens problemet? Är du så lyhörd och villig att lära dig något som du säger? Det verkar faktiskt inte som det.
Försöker du på något sätt snöa iväg i någon tramsig sidodiskussion om att hemifrån minsann betyder "borta från hemmet" och att jag därför inte kan jobba "hemifrån" om jag är hemma? Lägg i så fall av med det om du vill ha någon respekt kvar.
Hemifrån kan också betyda "från hemmet" och "jobba hemifrån" är ett vedertaget begrepp för att jobba "från hemmet", d.v.s. "vara hemma och jobba".
Poängen är FORTFARANDE att jag inte har något som helst mot att jobba ihop med min chef. Det börjar bli tydligare och tydligare varför vissa verkar ha något mot att jobba ihop med dig.
Kan nog inte göra det tydligare än så. Fattar du inte så fattar du inte.
Se svar ovanR RoAd skrev:Vad har detta med de vars avtal gått ut i höst att göra? Ingenting förstås.
Du är nog rätt ung eller inte intresserad av historia. T.ex. förr fanns inte problemet.
Ja och att de får skylla sig själva. Vi är några stycken nu som förklarat att vissa haft fasta avtal som gått ut nu i höst. På vilket vis ska de skylla sig själva menar du? Fattar du ens problemet? Är du så lyhörd och villig att lära dig något som du säger? Det verkar faktiskt inte som det.
Har fortfarande bara skrivit om rörligt, inte fast
Försöker du på något sätt snöa iväg i någon tramsig sidodiskussion om att hemifrån minsann betyder "borta från hemmet" och att jag därför inte kan jobba "hemifrån" om jag är hemma? Lägg i så fall av med det om du vill ha någon respekt kvar.
Hemifrån kan också betyda "från hemmet" och "jobba hemifrån" är ett vedertaget begrepp för att jobba "från hemmet", d.v.s. "vara hemma och jobba".
F i svenska eller?
[bild]
Hemifrån = Borta från hemmet
Poängen är FORTFARANDE att jag inte har något som helst mot att jobba ihop med min chef. Det börjar bli tydligare och tydligare varför vissa verkar ha något mot att jobba ihop med dig.
Vad har chef med saken att göra?
Kan nog inte göra det tydligare än så. Fattar du inte så fattar du inte.
Fattar inte att du inte fattar. Å andra sidan tror du att du är hemifrån när du är hemma. Inte mkt att göra åt saken.
Sluta editera inuti mina citat och använd funktionen som det är tänkt. Jag orkar inte laga dina inlägg en gång till.Magnus Filip skrev:
Inget av det. Jag ser bara inte hur det ska förklara att någon som haft fast avtal tills i höst ska "skylla sig själv" över att det gick ut samtidigt som priserna gått upp flera hundra procent. Det verkar inte du heller eftersom du inte förklarat det än, trots att jag bett dig om det.
Nu börjar du faktiskt framstå som lite intellektuellt utmanad eller läser du inte vad jag skriver? Jag har förklarat några gånger nu att en del hamnat i rörligt avtal utan att för den delen kunnat hjälpa det. Alternativet hade för dessa varit att teckna ett fast avtal med ungefär samma kostnad per kWh.
Vad är det du har så svårt att fatta med det?
Så det var ett så töntigt resonemang du försökte med. Du får nog bara acceptera att "jobba hemifrån" betyder "att jobba från hemmet". "från hemmet" är en av betydelserna av "hemifrån". Att gulmarkera EN betydelse i ordboken och vara oförskämd ändrar inte det faktum.
Det ändrar dessutom inte min huvudpoäng, att jag gärna jobbar ihop med min chef.
Jag börjar undra om du driver med mig. Så här dum kan du knappast vara? Du skrev tidigare "Vem vill ha sin chef där då?" och jag svarade att jag inte har något mot det.
Själva huvudfrågan var just om man ville jobba ihop med sin chef tills du började att (felaktigt) märka ord.
Nej det tror jag inte.
När folkhälsomyndigheten ger följande pandemiråd, menar de då att de som kan ska jobba någon annanstans än hemma?
https://www.folkhalsomyndigheten.se...t/covid-19/skydda-dig-och-andra/arbete-hemma/
Lägg ner detta nu är du snäll, kanske mest för din egen skull.
Se svar ovanR RoAd skrev:Sluta editera inuti mina citat och använd funktionen som det är tänkt. Jag orkar inte laga dina inlägg en gång till.
Inget av det. Jag ser bara inte hur det ska förklara att någon som haft fast avtal tills i höst ska "skylla sig själv" över att det gick ut samtidigt som priserna gått upp flera hundra procent. Det verkar inte du heller eftersom du inte förklarat det än, trots att jag bett dig om det.
Elmarknaden fungerade annorlunda före EU - läs på!
Nu börjar du faktiskt framstå som lite intellektuellt utmanad eller läser du inte vad jag skriver? Jag har förklarat några gånger nu att en del hamnat i rörligt avtal utan att för den delen kunnat hjälpa det. Alternativet hade för dessa varit att teckna ett fast avtal med ungefär samma kostnad per kWh.
Vad är det du har så svårt att fatta med det?
De som har rörligt chansar, fast några fattar inte det
Så det var ett så töntigt resonemang du försökte med. Du får nog bara acceptera att "jobba hemifrån" betyder "att jobba från hemmet". "från hemmet" är en av betydelserna av "hemifrån". Att gulmarkera EN betydelse i ordboken och vara oförskämd ändrar inte det faktum.
Har du rätt eller är det Svenska Akademien som har rätt? Gör en vild gissning!
Det ändrar dessutom inte min huvudpoäng, att jag gärna jobbar ihop med min chef.
Så charmigt för dig då!
Jag börjar undra om du driver med mig. Så här dum kan du knappast vara? Du skrev tidigare "Vem vill ha sin chef där då?" och jag svarade att jag inte har något mot det.
Själva huvudfrågan var just om man ville jobba ihop med sin chef tills du började att (felaktigt) märka ord.
Nej det tror jag inte.
När folkhälsomyndigheten ger följande pandemiråd, menar de då att de som kan ska jobba någon annanstans än hemma?
[länk]
Inkompetens (alltså inte inkontinens)hos den som skriver som inte kan svenska.
På jobbet märker jag att invandrare ofta är bättre på svenska än infödda svenskar
Lägg ner detta nu är du snäll, kanske mest för din egen skull.
Sällan, jag är från USA och lägger mig aldrig, en del av min kultur
Ok, jag ger upp. Jag är Svensk och har förmågan att inse när något är lönlöst (eller i.a.f. inte värt mödan).Magnus Filip skrev:
Du har verkligen levt upp till det du skrev lite tidigare. Du vet det där om att det är viktigt att lyssna, och att vara ödmjuk
Jag har sympatier för de som måste jobba ihop med dig.
https://svenska.se/so/?id=130249&pz=7Magnus Filip skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär, då väntar jag på att du pudlar.
Precis, han arbetar hemifrån på fredagar. Mån-torsdag arbetar han kanske i hemmet? Men det framgår inte tydligt.
På fredagar hemifrån. Då är han någonstans externt och jobbar någonstans. Alltså inte från hemma i sitt hus.
Tack för förtydligen!
På fredagar hemifrån. Då är han någonstans externt och jobbar någonstans. Alltså inte från hemma i sitt hus.
Tack för förtydligen!
Redigerat av moderator:
Vi kan nog konstatera att du får det svårt att göra dig förstådd i Sverige om du försöker få "jobba hemifrån" till att betyda "arbeta någon annanstans än hemma".Magnus Filip skrev:
Men om det är viktigare för dig att stå på dig än att göra dig förstådd så kör hårt!
EDIT: Ändrade "ha rätt" till "stå på dig" för du har ju inte rätt.
Läs själv ordets exakta betydelse:R RoAd skrev:Vi kan nog konstatera att du får det svårt att göra dig förstådd i Sverige om du försöker få "jobba hemifrån" till att betyda "arbeta någon annanstans än hemma".
Men om det är viktigare för dig att stå på dig än att göra dig förstådd så kör hårt!
EDIT: Ändrade "ha rätt" till "stå på dig" för du har ju inte rätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ha ett bra liv!
Rekordsnabbt har höstfloden fyllt på vattenmagasinen | ENERGInyheter.se
https://www.energinyheter.se/20211122/25278/rekordsnabbt-har-hostfloden-fyllt-pa-vattenmagasinen
vi hade bra med återuppfyllnad tack vare höst vädret... Det var bra inför vintern
https://www.energinyheter.se/20211122/25278/rekordsnabbt-har-hostfloden-fyllt-pa-vattenmagasinen
vi hade bra med återuppfyllnad tack vare höst vädret... Det var bra inför vintern