Varför "skriker" folk inte om OCKER när det gäller elpriserna? Elbolagen borde väl med råge nå dom nivåerna, som blir följden av den udda prissättning som dom använder, dvs en mindre marginalproduktion sätter priset på hela produktionen. :mad:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
E elmont skrev:
Varför "skriker" folk inte om OCKER när det gäller elpriserna? Elbolagen borde väl med råge nå dom nivåerna, som blir följden av den udda prissättning som dom använder, dvs en mindre marginalproduktion sätter priset på hela produktionen. :mad:
Är det något fel på den fria marknaden menar du?
 
Snarare är fria röveri
 
Efter Nils Dacke är det väl ingen som på allvar sagt att det får vara nog i det här landet. Så att det skulle ske nu är nog rätt osannolikt.
 
  • Gilla
Thomas'
  • Laddar…
H happy_sloth skrev:
Är det något fel på den fria marknaden menar du?
Det var mest med tanke på hur många ondgör sig över "hantverkarpriser" :whistle:
 
  • Älska
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.